Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mordeous
Jeg har været så uheldig at få hele 3 buzzende G20'ere, og nu må jeg desværre kaste håndklædet i ringen, og se mig om efter et alternativ.

Jeg har brugt en del timer på at læse op på en værdig afløser, og er kommet frem til LG's 50PK950N.

Jeg smuttede en tur i Føniks Computer i fredags i håb om at de havde den i udstilling, men ak, det havde de desværre ikke - Så nu ser det ud til at jeg må handle på baggrund af andres anbefalinger og udtalelser, og dette er egentlig formålet med denne post.

Vil PK950N kunne leve op til forventningerne som et værdigt alternativ til G20? - Her tænker jeg på billed kvalitet og features?

Omkring kabler, er jeg mon nødt til at købe nye vinklede HDMI og Antenne kabler, med så tyndt et tv som PK950N er?

På forhånd tak

//Mord
Af Mysen
Ja og ja og ja.

Dette tv burde være en værdig afløser til G20. Det er ikke helt på niveau, men det er meget tæt på. Derfor Ja, det vil leve op til forventningerne.

Og ja, du er nødt til at købe nye vinklede kabler til antenne og HDMI, hvis du vil have det nogenlunde tæt på væggen. Det er dog muligt, at få vinkelstik, som dine hdmi kabler bare kan sættes i. Du kan få temmelig lange udmærkede antenneledninger med vinkelstik til under 100 kr.
Af Mordeous
Tak for dit svar Mysen.

Så fik jeg returneret G20'eren, og jeg fik samtidig købt nye vinklede kabler så jeg er klar til 50PK950N.

Jeg læste en post af "kskruger" der fik mig til at undre mig lidt.

http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopi ... 8158#98158
G20 er en halv tyk skæm med et grimt design, har plasma støj, halv dårlig DVB-C tuner. Kun når vi snakker HD eller Blu-ray, er G20 et skridt eller 2 foran LG'en.
Hvad mon der helt præcist menes med dette? - Kunne jeg godt være interesseret i at få belyst inden jeg smider en ordre afsted til føniks computer.

//Mord
Af THM
han dizzer bare G20 :)
har selv en G20 som ikk buzzer så jeg er generet af det. har en kammerat der har en pk950. syntes G20eren er lidt bedre, men tror dog ikke du vil blive skuffet over pk950 som også performer godt..
forskellen ved alm. SDtv er at G20 har et lidt blødere billede.
Derudover har G20 større tendens til colour banding, hvorimod LG'en har mere retention og flere reflektioner og deraf følgende dårligere sort oplevelse i et let oplyst rum...
Af Mordeous
Tak for dit svar, THM :-)

Det var specifikt den sidste del af sætningen jeg tænkte på, hvor han omtaler HD content.
Kun når vi snakker HD eller Blu-ray, er G20 et skridt eller 2 foran LG'en
Jeg var egentlig af den opfattelse at det netop er ved HD / Bluray content at forskellen imellem "higher end" skærme er mindst, eller det er måske noget jeg har misforstået?

//Mord
Af THM
ja men der kan også være forskel på HD bare se anmeldelsen af samsung prisbillige 3d plasma, som får kritik for ikke at være så god til HD.
har kun set meget lidt HD på pk950, men tror ikke du skal være bekymret.
læs evt. afsnittet om HD i anmeldelsen :)
Af Mordeous
Så er 50PK950N bestilt :)

Venter spændt!

//Mord
Af pana man
Undre mig tit over at folk der er uheldige med et G20 tv, ikke bare får det sendt ind og lavet ::l istedet for at gå glip af det måske nok bedste billede, jeg fik da mit lavet og det virker bare.... (B

Mvh. Pana man
Af Colt
:D okay panasonic fan..

Der står jo nettop at bruger har fået hele 3 buzzende tv...

Tror vi alle ville kunne forstå hvorfor man bliver træt og gerne vil prøve noget andet efterfølgende lige meget hvor stor fan man så er af en det mærke..

Og så er det et super ærgerligt billed du sætter af at g20 er af det top nuts bedste.. LG 950n kan klart være med op samme niveau...

Men så ville du jo heller ikke leve op til navnet ;)

Til tråd starter.. Mine erfaringer med LG 50ps950n har kun været godt.. og syntes til de 8.000 som det er ved at være nede i nu, er et af de bedste 50 tommer du får i det prisleje!

Så lyt til Mysen og THM - og så håber jeg du bliver glad for dit 950n :)
Af steffenmn
Hvor kan man få det til 8k? kunne også være interesseret.
Af kskruger
Mordeous skrev:Tak for dit svar Mysen.

Så fik jeg returneret G20'eren, og jeg fik samtidig købt nye vinklede kabler så jeg er klar til 50PK950N.

Jeg læste en post af "kskruger" der fik mig til at undre mig lidt.

http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopi ... 8158#98158
G20 er en halv tyk skæm med et grimt design, har plasma støj, halv dårlig DVB-C tuner. Kun når vi snakker HD eller Blu-ray, er G20 et skridt eller 2 foran LG'en.
Hvad mon der helt præcist menes med dette? - Kunne jeg godt være interesseret i at få belyst inden jeg smider en ordre afsted til føniks computer.

//Mord
Man kan altid diskutere, hvor stor forskel der er imellem G20 og PK950 - og for de fleste sikkert ikke ret meget. Og når du får din PK950, så kan det være interessant at høre hvad du oplever.
Af Mysen
steffenmn skrev:Hvor kan man få det til 8k? kunne også være interesseret.
Hos Føniks computer. Men det kan være de har opdaget denne tråd, for den er lige sat 100 kr op. Stadig billigst godt nok.

link
Af Mordeous
@pana man

Jeg har utrolig svært ved at se det logiske i at jeg skal starte med at undvære mit tv i x-antal dage for at få repereret et sprit nyt tv, og måske endda også betalt for det? - Panasonic har vel ikke anerkendt buzz som en produktions defekt som kan udbedres uden beregning, eller?

@Mysen, colt, kskruger, THM

Jeg vil gerne takke for super feedback - Jeg glæder mig til jeg modtager tv'et, og vender tilbage med impressions :)

//Mord
Af miko
Glæder mig til at få nogle tests på LG's nye lcd/led 2011 skærme. Tror sgu lidt på at deres high end's er ved at få krammet på div. plasma! Men det må tiden vise,

lige nu glæder jeg mig over slamsungs suveræne plasma. Aldrig så vi 'Ringenes herre' blue ray triologi så fedt!