Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kathrine35
Kære fomumdeltagere
Hermed endnu et indlæg med ønske om kyndig hjælp til valg af tv :)

Jeg har efterhånden ledt i ½ år og har endnu ikke været sikker nok i min sag til at "slå til"

Jeg leder efter et tv på 40'' som skal stå i en meget lys stue/glaskarnap. Jeg leder således efter en skærm, der reflekterer mindst muligt (og har dermed udelukket plasma).

Mit prisniveau ligger omkring de 6000 - jeg har bl.a. kigget på Sony KDL40EX710

Jeg er dog nu blevet i tvivl om det er et godt bud - eller om det i virkeligheden er ved at være lidt forældet - og jeg måske vil kunne finde et bedre tv til ca. samme pris.

På forhånd tak for hjælpen
Kathrine
Brugeravatar
Af hans123
Sony ex 500 og 700 serien egner sig fint til lys stue pga de matte skærme

Jeg har selv en 55'' i ex500 serien og har en rimelig lys stue. TV'et passer fint til den placering.

TV'et er helt ok, men det kommer an på hvad du forventer det skal kunne.

Sony er på vej med nogle nye modeller men pris er ukendt og om de er bedre vides ikke
Af Kathrine35
Hej Hans
Tak for dit svar.
Jeg har ingen specifikke forventninger til tv'et men vil selvfølgelig gerne have et godt billede - og et pænt design. Tv'et skal primært bruges til film og almindeligt tv-kiggeri - og på sigt regner jeg med at købe en boxee-boks og slutte den til. Jeg har også kigget på Samsung LE40C755R2W fordi det har fået gode anmeldelser herinde - men jeg tror skærmen bliver for blank, desværre.
Mange hilsner
Kathrine
Af Kathrine35
Måske kan du/I anbefale et philips - dem har jeg nemlig tidligere haft god erfaring med?
Brugeravatar
Af hans123
Tror du skal ud og kikke lidt:-)

Men kik efter et tv med mat skærm eller uden glasplade foran skærmen, for det giver næsten altid refleksioner.

Kender desvære ikke til Phillips modeller