Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg ringede til dell lige før jul og ville købe 2 2007WFP

Jeg vil fat i en sælger og fik ham forklaret jeg ville købe sådan 2 skærme til tilbuds prisen som kørte frem til 31/12-2006.. Dette godkendte han og ville sende dem hurtigst muligt...

jeg har så i dag modtaget 2 Dell 2007FP istedet...

Har ringet og forklaret ham sagen og han kunne godt se problemet... han siger så jeg har fået 2 meget bedre skærme og ikke vil gøre mere ved det.. men jeg ved ikke rigtigt, burde jeg få dem byttet til 2 2007WFP istedet? Skal sige jeg har fået de "dyre" skærme til tilbudspris, altså den med tilbudet!

Jeg skla mest bruge de skærme til div internet arb, meget lidt film og lidt spil... Håber I kan hjælpe mig..'

Her er links til de skærme..

Den jeg har fået..
http://accessories.euro.dell.com/sna/pr ... &sku=59199

Den jeg burde have haft...
http://accessories.euro.dell.com/sna/pr ... &sku=59201
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvad er det for noget p... at fortælle dig? Hvem har bestemt at lige netop du synes at en 2007FP er bedre end en 2007WFP? Desuden kører både FP og WFP skiftevis på tilbud, så bare fordi den ene er billig nu, betyder det ikke at den også er det om en måned. De skifter nemlig imellem de to hver anden måned.

Du har bestilt to widescreen skærme og det er dét der er dit argument. En supportmedarbejder skal ikke fortælle dig hvad du har brug for - det ved du udemærket selv!

Hiv fat i røret og forklar dem at det ikke er dig der har gjort noget forkert. Du vidste 100% hvad du ville have og det er ikke det de har leveret.
Af poul_madsen
yakken skrev:Hvad er det for noget p... at fortælle dig? Hvem har bestemt at lige netop du synes at en 2007FP er bedre end en 2007WFP? Desuden kører både FP og WFP skiftevis på tilbud, så bare fordi den ene er billig nu, betyder det ikke at den også er det om en måned. De skifter nemlig imellem de to hver anden måned.

Du har bestilt to widescreen skærme og det er dét der er dit argument. En supportmedarbejder skal ikke fortælle dig hvad du har brug for - det ved du udemærket selv!

Hiv fat i røret og forklar dem at det ikke er dig der har gjort noget forkert. Du vidste 100% hvad du ville have og det er ikke det de har leveret.
Det er nu ikke fordi han ikke var til at snakke med.. han mente bare jeg fik meget mere end jeg betalte for, ved denne "fejl"... så jeg prøver at finde ud af hvilken skærm der er teknisk bedst.. så kan jeg jo bruge weekenden på at finde ud af om jeg synes det samme som de "tekniske beviser".... Men du mener bestemt jeg skulle få den byttet og prisen slet ikke er så "WOOOW super mange penge jeg har sparet" som sælger prøver at få mig til at tro?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du har sparet 0 kroner. 2007FP koster også 3500 kr. på tilbud, så hvis du havde ventet et par uger var det den der var annonceret i aviserne.

I WFP sidder der et S-IPS panel fra LG.Philips på 8 ms g2g, hvor FP har et S-PVA fra Samsung på 8 ms g2g. Dog er S-IPS panelet lidt mere anvendeligt til spil, har højere betragtningsvinkler, men lidt lavere kontrast og sortniveau. Hvad du prioriterer højest er op til dig. Som du kan se af min signatur, så hælder jeg mere til FP's S-PVA panel, men jeg spiller heller ikke så mange spil til dagligt.

Når du nu havde valgt en widescreen, så må du dog have gjort dig nogle tanker om hvad det skulle bruges til. Hvis ikke, så kan du jo gøre det nu og se om du vil få mere glæde af en bredere skærm (godt nok kun 80 pixels mere) eller af en højere skærm (200 pixels mere end widescreen-modellen).
Af poul_madsen
yakken skrev:Du har sparet 0 kroner. 2007FP koster også 3500 kr. på tilbud, så hvis du havde ventet et par uger var det den der var annonceret i aviserne.

I WFP sidder der et S-IPS panel fra LG.Philips på 8 ms g2g, hvor FP har et S-PVA fra Samsung på 8 ms g2g. Dog er S-IPS panelet lidt mere anvendeligt til spil, har højere betragtningsvinkler, men lidt lavere kontrast og sortniveau. Hvad du prioriterer højest er op til dig. Som du kan se af min signatur, så hælder jeg mere til FP's S-PVA panel, men jeg spiller heller ikke så mange spil til dagligt.

Når du nu havde valgt en widescreen, så må du dog have gjort dig nogle tanker om hvad det skulle bruges til. Hvis ikke, så kan du jo gøre det nu og se om du vil få mere glæde af en bredere skærm (godt nok kun 80 pixels mere) eller af en højere skærm (200 pixels mere end widescreen-modellen).
Ja jeg har faktisk sparet 0 kr hehe... nu må vi se hvad han siger når jeg ringer i morgen, jeg burde vel ikke skulle betale 1kr i hverken porto eller noget som helst når nu det er ham (og han har indrømmet det) der har lavet fejlen..

Jeg har faktisk ikke gjort mig mange tanker omkring WS vs 4:3 skærm.. vi har bare flere af de 2007WFP på jobbet og synes man sad godt ved dem samt det gav godt overblik i 1680*1050.. havde slet ikke set denne skærm hos dem og synes ærlig talt også den virker ret voldsom hehe.. og så 2 af dem :P

Jeg prøve endnu en gang at tænke og tænke da jeg ligesom dig heller ikke spiller særlig meget.. mest alm word og surt og lidt video...

du ved godt nok meget om de her skærme , det er da helt utroligt.. mange tak fordi du gider dele det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har jo rent faktisk skrevet en anmeldelse af netop 2007FP her på siden - du finder den i vores testsektion som du kan tilgå fra forsiden.

Hvis du ikke spiller så meget, så bør du måske overveje bare at beholde skærmene - de kan sagtens bruges til at spille på af og til, blot ikke spil af typen som Counterstrike og andre online FPS spil. HL2 kører dog udmærket på min, så længe man ikke forventer respons som de hurtigste 19" skærme. Hvis du ikke vil beholde dem, bør Dell dog dække udgiften hvilket de med sikkerhed også gør uden vrøvl. Netop deres skærmafdeling er yderst velvillige til at ombytte skærme - på adressen.

Jeg sætter selv mere pris på de ekstra pixels i højden frem for bredden, da jeg oftere surfer på nettet end jeg laver bredere regneark. Men igen: Du får kun 80 pixels mere i bredden med en widescreen men 200 pixels mere i højden med en alm. 4:3 skærm. Dvs. pixelmæssigt får du mere for pengene i FP-modellen ;)
Af poul_madsen
yakken skrev:Jeg har jo rent faktisk skrevet en anmeldelse af netop 2007FP her på siden - du finder den i vores testsektion som du kan tilgå fra forsiden.

Hvis du ikke spiller så meget, så bør du måske overveje bare at beholde skærmene - de kan sagtens bruges til at spille på af og til, blot ikke spil af typen som Counterstrike og andre online FPS spil. HL2 kører dog udmærket på min, så længe man ikke forventer respons som de hurtigste 19" skærme. Hvis du ikke vil beholde dem, bør Dell dog dække udgiften hvilket de med sikkerhed også gør uden vrøvl. Netop deres skærmafdeling er yderst velvillige til at ombytte skærme - på adressen.

Jeg sætter selv mere pris på de ekstra pixels i højden frem for bredden, da jeg oftere surfer på nettet end jeg laver bredere regneark. Men igen: Du får kun 80 pixels mere i bredden med en widescreen men 200 pixels mere i højden med en alm. 4:3 skærm. Dvs. pixelmæssigt får du mere for pengene i FP-modellen ;)
Hehe jeg har læst din test på siden, det var det allerførste jeg gjorde da jeg fandt ud af skærmen var "forkert" hehe... og så har jeg ellers søgt nettet rundt for at finde hvem der anbefaler hvad... jeg har også det 5 siders indlæg der er i forumet udfra den test du har lavet.. er også vildt overrasket over hvormeget man kan indstille i denne skærm, det er jo helt vildt.. jeg har 2 ældre Acer AL1714, en af de første hvor der "kun" var power og VGA indgang.. og kan godt se der er sket meget bare alene de 2 - 3 år siden jeg købte de Acer...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Selve funktionaliteten af de to modeller er helt ens (dog med den undtagelse at widescreen modellen kan skrumpe billedet hvis man gerne vil køre 4:3 på den). Så der mister du ikke noget på den front ved at ombytte dem.

Men kort fortalt så har de to modeller følgende fordele overfor hinanden:

WFP ift. FP: Højere betragtningsvinkler, ingen centerakse nedgang i dynamikområde (se mere i min anmeldelse), lidt hurtigere respons.

FP ift. WFP: Dybere sort og højere kontrastforhold, lidt flere pixels.

Hvis du har sat skærmene til allerede, så kan du desuden tjekke om de har nogen pixelfejl. Har de ikke det, så er der endnu en fordel ved FP skærmene - du VED at du ikke har pixelfejl på dine skærme, hvorimod de nye godt kan have nogen.