Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tv-seer
Kære Flatpanels-brugere

Jeg har brug for hjælp til køb af tv og soundbar.

Jeg har gavekort på kr. 10.000 til Expert.

Mine krav er at tv'et skal være på 40-42 tommer og være LED. Desuden skal den være teknologisk fremme.

Kom med jeres input!
Af Mysen
Velkommen til. Du bør bruge lidt tid herinde, inden du kan få serveret på et sølvfad. Kig dig omkring i forum og læs inputs fra folk. Der er rigtig mange muligheder for et tv med dine krav til størrelse og pris.
Desuden bør du tjekke flatpanels egne anbefalinger af fladskærme, der har været over testudstyret...

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738
Af tv-seer
Mysen skrev:Velkommen til. Du bør bruge lidt tid herinde, inden du kan få serveret på et sølvfad. Kig dig omkring i forum og læs inputs fra folk. Der er rigtig mange muligheder for et tv med dine krav til størrelse og pris.
Desuden bør du tjekke flatpanels egne anbefalinger af fladskærme, der har været over testudstyret...

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738
Jeg har skam brugt tid på at læse diverse tråde igennem inden jeg oprettede min tråd. Men tak for info.
Af Mysen
Samsung ue40c7705 eller C6005
Sharp 40le820 (temmelig billig lige nu)
Sony 40NX700, hvis du kan finde den

Panasonic TX-P42G20e, hvis du kan lokkes til at kigge på Plasma. Tykkere men bedre og billigere end de 3 ovennævnte.

Der er test af alle fire ;)

http://www.flatpanels.dk/tests.php
Af tv-seer
Jeg har kigget lidt i her på forummet og i butikkerne.

Jeg er faldet over Samsung UE46C7705 som både er pænt og har nogle gode specifikationer.

Er der nogen der har noget negativt at sige om dette tv?

PS: Er der nogen her i forummet som har nogle gode kontakter til Expert-butikkerne?
Af tv-seer
Samsung UE46C7705 koster kr. 17.000 hos Expert, mens den koster helt ned til kr. 11.500 hos andre tv-forhandlere.

Det er jo en ikke helt uvæsentlig prisforskel!

Det undrer mig at Expert ikke er mere konkurrencedygtig.
Af Mysen
Expert og 2tal lever på folk, der ikke orker at gå på et forum, for at få hjælp til køb, eller som ikke vil købe over nettet. Det er dyrt, men efter min mening, er der også lidt mere vejlededning at hente sådan et sted i forhold til eksempelvis Fona eller Elgiganten.

Min mor købte hos Expert sidste år. De leverede og installerede og vægmonterede et 50" tv. 1 uge efter hentede de det igen, og hængte 42" versionen af samme tv op, fordi de syntes, der var for stort.

Det koster kassen, men det er dælme nemt.
Af fdlg
Jeg er lidt i samme situation som dig, god uden gavekort, men med et budget på ca. 10.000:-)

Jeg er faldet for LG's design og har kigget på LG 42LE8500 (den europæiske version som uden problemer virker i dk, dog uden LG's service) og en soundbar LG HLB54S. Jeg har fundet dem til hhv. 7.999 og 4.995 så det er lidt over budgettet overvejer dog at udskifte TV'et til LG 42PJ650N som koster ca. 4.500, men er ikke helt blevet enig med mig selv endnu:-)
Af tv-seer
Kan det anbefales at købe et Samsung UE467705 nu eller skal man vente 1-2 måneder på at Samsung lancerer noget nyt og bedre i samme prisklasse?
Af Mysen
Til prisen kan det højst sandsynligt ikke svare sig. Det er stadig edge led, og derfor er der heller næppe en gigantisk forskel på billedkvaliteten på de nye modeller. Desuden er de højst sandsynligt dyrere.

Til gengæld er designet overdrevent lækkert.
Af tv-seer
Nå, men det endte med at jeg købte en 50" plasmaskærm Samsung PS50C7705.

Så må vi se om jeg bliver glad for den.

Jeg overvejer at købe det originale slim vægophæng fra Samsung. Jeg tænker dog om der mon er plads til at man kan koble en ps3, soundbar osv. Det er jo ikke mange centimeter den stikker ud fra skærmen.
Af Mysen
Det er der. Der er endda plads til at hænge en lille harddisk også.
Tillykke med købet. Den skal du nok blive glad for.
Af tv-seer
Mysen skrev:Det er der. Der er endda plads til at hænge en lille harddisk også.
Tillykke med købet. Den skal du nok blive glad for.
Tak skal du have!

Er der nogle ting jeg skal være opmærksom på?

Regner med jævnligt at køre en "testdvd" for at undgå retention, burn in/off og hvad alle de tekniske ting hedder.

Har læst mig fem til at plasma skærme skal køres til ligesom biler