Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

hej flatpanels ..

var ude i går lørdag og købe ny fladskærm , valget gik på en samsung 46" c6005 :)

nå men de havde det ikke i butikken jeg var i, men blev sendt ud i en anden for at hente det , så var jeg jo glad .. :)

men kommer hjem og for pakket tvet ud og sat op da jeg kigger på modelnummeret bag på skærmen .. står der 46b6050 - altså ikke 46c6005 som jeg har købt og betalt for .. nu ved jeg så ikk om jeg har fået stukket et bedere tv i hånden end det jeg har købt eller om der er en dårligere model, har søgt lidt på nettet men det ik så omtalt som c6005 og så det en udgået model ..

så bør jeg beholde det eller fræse ned i butikken og brokke mig og få det rigtige tv vis de vel og mærke har det på lager ..
Og kan de godt tage det tilbage nu det har været pakket ud og brugt :S er ret meget i tvivl om det ..

håber på en masse goe svar..
//Benjamin
Af Benji
dvs en ret "gammel" model .. den ville heller ikke finde digitale kanaler .. :S
Benji skrev:hej flatpanels ..

var ude i går lørdag og købe ny fladskærm , valget gik på en samsung 46" c6005 :)

nå men de havde det ikke i butikken jeg var i, men blev sendt ud i en anden for at hente det , så var jeg jo glad .. :)

men kommer hjem og for pakket tvet ud og sat op da jeg kigger på modelnummeret bag på skærmen .. står der 46b6050 - altså ikke 46c6005 som jeg har købt og betalt for .. nu ved jeg så ikk om jeg har fået stukket et bedere tv i hånden end det jeg har købt eller om der er en dårligere model, har søgt lidt på nettet men det ik så omtalt som c6005 og så det en udgået model ..

så bør jeg beholde det eller fræse ned i butikken og brokke mig og få det rigtige tv vis de vel og mærke har det på lager ..
Og kan de godt tage det tilbage nu det har været pakket ud og brugt :S er ret meget i tvivl om det ..

håber på en masse goe svar..
//Benjamin
Du har fået en ældre model fra 2009 og med mindre du får et ret pænt prisnedslag, så skal det retur. Og selvfølgelige skal de tag det retur, du har jo ikke fået det du har betalt for. Især fordi B6050, har et problem med slør i billedet, det har C6005 ikke. Så retur men det.

Ang. de digitale kanaler, du ikke kan finde, det er en brugerfejl, B6050 har DVB-C/T.
Af Benji
oplevede det med slør på nogle af kanalerne .. men ellers pænt billed.
o det med tvivlen skyldes at tingene er pakket ud osv .. men i mit hovde skal de jo tage den tilbege uanset hvad ..
og fik c6005 til 8000,-

Så må jeg hellere drøne tilbage med den i morgen når de åbner ..
Af kskruger
Benji skrev:oplevede det med slør på nogle af kanalerne .. men ellers pænt billed.
o det med tvivlen skyldes at tingene er pakket ud osv .. men i mit hovde skal de jo tage den tilbege uanset hvad ..
og fik c6005 til 8000,-

Så må jeg hellere drøne tilbage med den i morgen når de åbner ..
8000,- er en ok pris.
Hvor har du købt det?
Af Benji
i expert :) var rundt og kigge lidt .. og havde os kig på sonys 46ex700 men er blevet forelsket i det tynde design ..
Af Benji
har os købt forsikring på tvet da det nok var det smarteste .. men kan de trække det tilbage :S
og har da krav på at få den rigtige vare vis ikk skal jeg da har et stort prisnedslag.. :S ..

og de 100 kr gør ik så meget :) men tak for linket ..
Af kskruger
Benji skrev:har os købt forsikring på tvet da det nok var det smarteste .. men kan de trække det tilbage :S
og har da krav på at få den rigtige vare vis ikk skal jeg da har et stort prisnedslag.. :S ..

og de 100 kr gør ik så meget :) men tak for linket ..
Iflg. Expert egen hjemmeside, så har du 14 dags retur ret på deres forsikringer, så mon ikke du kan komme ud af den.
http://www.expert.dk/da/sitecore/conten ... 0raad.aspx

Omkring tv'et, Normal har Expert ikke returret, hvis du har købt vare i butikken og hvis det har været i brug, så hold fast på, at du har fået en forkert vare.
Hvad står der på din faktura (hvilket type tv)
Af Benji
både på min regning men os forsikringen .. ( den der bon ) står der : Samsung UE46c6005RWXXE

så vis man skal gå ud fra bon/forsikring og så tvet så ville jeg ikke kunne bruge nogle af dem da tvet har et andet model nummer .. :S
Af kskruger
Benji skrev:både på min regning men os forsikringen .. ( den der bon ) står der : Samsung UE46c6005RWXXE

så vis man skal gå ud fra bon/forsikring og så tvet så ville jeg ikke kunne bruge nogle af dem da tvet har et andet model nummer .. :S
Så er sagen jo ret klar, du kommer ikke udenom, det skal retur. Du vil heller ikke kunne bruge din forsikring, hvis tv'et gik i stykker. Da det jo ikke er det rigtige tv iflg din faktura og forsikringspapirer. Det burde ikke give nogle problemer hos Expert, når sagen er så klar.
Af Benji
ja i mit hovde er det os bare deres fejl at udlevere et forkert tv . men er det min fejl ik at yjekke de har udleveret det rigtige?.. og behøver de vide det har været brugt ? kan jo bare sige jeg har haft pakket det ud ? det jo kun brugt 30 min :S maks ..

men ja de ville nægte at gøre noget ved det vis der skete noget med det ..
Ved i hvert fald at jeg går helt p i det røde fælt vis de bare siger det mindste forkert ! :D
Af kskruger
Vi er jo mennesker, så der kan jo tages fejl, hvis det er gået lidt stærkt med at finde dit tv. Men start med, at finde ham der har solgt tv'et. Det gør det sikkert lidt nemmere, når man kan huske hinanden.