Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Shutdown
Jeg har som sagt et PK760N der skulle kunne afspille det format, men den skriver bare at mappen er tom. Har prøvet direkte fra kamera og fra en 2tb usb disk. Jeg har også lige købt et blueray 5.1 anlæg, også fra LG, et LG HB954PB det skulle også kunne afspille avchd men det vil heller ikke virke.? Nogle forslag.?
Af Shutdown
Ehhh, er dette ikke danmarks førende forum for den slags spørgsmål. Der MÅ da være nogle der ved noget.? Evt nogle med PK serien der vil prøve at afspille i det format.
Af Peter Schrøder
Shutdown skrev:Ehhh, er dette ikke danmarks førende forum for den slags spørgsmål. Der MÅ da være nogle der ved noget.? Evt nogle med PK serien der vil prøve at afspille i det format.
Nu ikke bitter ;)
Problemet er, at diverse fora flyder over med folk som har samme problem som dig. Videofiler er ikke bare videofiler, og selvom de har samme filbetegnelse, kan der være forskel på måden de skal afvikles.
Visse Panasonic kan f.eks. afspille (nogle typer) avchd, men kun fra USB, ikke fra den indbyggede kortlæser. Andre kræver at mappestrukturen fra kameraet bibeholdes.
Det bedste du kan gøre er at kontakte LG, bede dem om en videofil som med sikkerhed kan afspilles på din model og finde ud af forskellen på din og deres fil. Derefter kan du prøve at finde software som kan konvertere din fil til et brugbart format.
Af Shutdown
Siger du at der er flere forskellige AVCHD formater.? Jeg HAR nemlig prøvet med både kamera og fra usb disk. Kameraet er i fat32 og usb disken ntfs. Men jeg prøver da at kontakte LG, var der ikke en morten herinde der var fra LG. ?
Af Peter Schrøder
Shutdown skrev:Siger du at der er flere forskellige AVCHD formater.? Jeg HAR nemlig prøvet med både kamera og fra usb disk. Kameraet er i fat32 og usb disken ntfs. Men jeg prøver da at kontakte LG, var der ikke en morten herinde der var fra LG. ?
Der er små, men afgørende, forskelle på filerne fra de forskellige videooptagere. Selvom de alle er baseret på H.264 kan man ikke være sikker på at de vil virke på alle afspillere. Løsninger er at finde en software (de gode er altid dyre) som kan konvertere filen til et brugbart format.
Af Shutdown
Jeg ser lige at mit kamera (panasonic tz10) optager i avchd lite. Måske det er derfor, så skal jeg sikkert have et panasonic tv for at kunne se det. !:(
Af Peter Schrøder
Shutdown skrev:Jeg ser lige at mit kamera (panasonic tz10) optager i avchd lite. Måske det er derfor, så skal jeg sikkert have et panasonic tv for at kunne se det. !:(
Hvis det er en trøst, er Panasonics tv ikke specielt fleksible, når det drejer sig om fil-formater. Det er såmænd ikke engang sikkert at du ville kunne se dem på et andet tv :p
Du må ha' fat i noget videoredigeringssoftware (som kan læse og konvertere dine videoer). Fulgte der ikke noget med kameraet?