Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af greyone
Jeg er muligvis udenfor pædagogisk rækkevidde i den forsamling herinde , men jeg prøver alligevel ...
For et par år siden stod jeg for at skulle købe nyt tv , og endte op i HI-Fi klubben i Hillerød . Og en times tid senere stod jeg med et NAD 40" en DENON AVR-1708 og et par højtalere i hånden , og 32.000 mindre på kontoen :o
Den gode sælger... ( vi kan jo kalde han Martin ikk´) lovede nærmest at flytte ind hos mig en uges tid , for at lære mig alle funktionerne at kende .
Men inden jeg fik banket kassen op på væggen , havde han fundet sig et andet job .
Det jeg kunne tænke mig var , at få en dialog med en `expert´herinde
( gerne fra nærområdet !) . Så jeg kunne få lidt glæde af fjernsynet m.v.
Og ja ; jeg har prøvet at læse manualen , men de fleste af de ord der står i den , giver absolut ingen mening for mig :s .
Af Peter Schrøder
greyone skrev:Det jeg kunne tænke mig var , at få en dialog med en `expert´herinde
( gerne fra nærområdet !) . Så jeg kunne få lidt glæde af fjernsynet m.v.
Og ja ; jeg har prøvet at læse manualen , men de fleste af de ord der står i den , giver absolut ingen mening for mig :s .
Jeg er ikke expert, men det skal ikke afholde mig fra at udtale mig med stor autoritet :p
Desværre har hverken Internettet eller undertegnede før hørt om et NAD4012 tv, så det bliver svært at fastslå, hvad du præcis er i besiddelse af, rent teknisk.
Hvad vil du vide?
Af greyone
Hej Peter
Efter at ha haft luppen fremme ... står der måske NAD 40 A2 m. harddisk på fakturaen ??? lyder det bedre i dine ører ?
Sagen er , at jeg er lidt tungnem når det kommer til fjernsyn ... jeg vil bare trykke på knappen så skal det sgu virke .
I øjeblikket skal jeg ha fat i 3 fjernbetjeninger bare for at få det tændt , og så selvfølgelig lige ind i menuen og finde den rigtige indgang . :s
Det jeg har brug for er jo nok en , der kan sætte skidtet til så det virker . Og måske fortælle mig hvad det ellers kan bruges til .
Har lige forsøgt mig med at sætte en blu-ray til , det lykkedes også fint bortset fra der ingen lyd er ...
Venligst
Kenno
Af Peter Schrøder
greyone skrev:Hej Peter
Efter at ha haft luppen fremme ... står der måske NAD 40 A2 m. harddisk på fakturaen ??? lyder det bedre i dine ører ?
Sagen er , at jeg er lidt tungnem når det kommer til fjernsyn ... jeg vil bare trykke på knappen så skal det sgu virke .
I øjeblikket skal jeg ha fat i 3 fjernbetjeninger bare for at få det tændt , og så selvfølgelig lige ind i menuen og finde den rigtige indgang . :s
Det jeg har brug for er jo nok en , der kan sætte skidtet til så det virker . Og måske fortælle mig hvad det ellers kan bruges til .
Har lige forsøgt mig med at sætte en blu-ray til , det lykkedes også fint bortset fra der ingen lyd er ...
Venligst
Kenno
A2 lyder bedre. At kigge TV skal ikke være en større videnskab. Med mindre du har købt tv'et uden højttalere? I så fald er du naturligvis nødt til at bruge Denon'en og dennes højttalere.
Din blueray afspiller bør forbindes med Denon'en med HDMI ledningen.
Denon'en skal så sættes til den pågældende HDMI indgang, ligesom TV'et skal sættes til den HDMI indgang Denon'er er tilsluttet. Så burde du få lyd. Af den ene eller anden slags.
Som det er nu, slipper du ikke for at have fat i 3 fjernbetjeninger.
Med mindre, forstå's, at du investerer i en universal fjernbetjening, hvis programmering, i sig selv, kræver en vis indsigt og diciplin.
Bor du i nærheden af Frederikssund?