Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Clons
Hej :)

Jeg har omkring 5000 kroner til et fjernsyn, som skal bruges til PS3, normalt tv og nok også lidt film :)

Jeg vægter billedekvalitet meget højt, og sortnuancer også :)

Fjernsynet skal monteres på en væg, og jeg kommer til at sidde mellem 1 og 3,5 meter fra det(afhængigt af hvor jeg placere mig).
Derfor skal jeg også have et ophæng. De eneste krav til ophænget er at det passer(hehe), og at det kan flyttes ud fra væggen, ligesom f.eks. dette http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=393375

Har selv kigget på http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=587755 , men ved ikke så meget om fjernsyn.. :) Har også kigget på http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... 5405H.html , men er det virkelig 1000 kroner mere værd?:)

Håber på flere forslag, og også gerne kommentarer til de fjernsyn jeg selv har kigget på :)

Mvh.
Af Mysen
Jeg ville vælge det Samsung, du har fundet. Det er meget rost på lige præcis spildelen. Jeg ville dog købe det i 46"

Ellers ville jeg smide 1000 oveni, så du har 6000 kr at bruge og købe 42G20e fra Panasonic eller 50PK550n fra LG afhængigt af, om du oftest kommer til at sidde 3,5 meter væk eller om det snarere er 1 meter, du skal sidde væg.
Af Clons
Hej, beklager den langsomme tilbagemelding :)

50" tror jeg bliver for stort. Mit værelse er alligevel kun 16-17m2 :)

Desuden er de 1000 kroner måske ikke helt mulige at skaffe sammen.. :) Men jeg skal lige i banken en af dagene, har en del kontanter liggende rundt omkring :)

Men ser gerne flere forslag!

Mvh.
Senest rettet af Clons 04 jan 2011, 21:39, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Princesslea
16-17 KILOMETER - km2, det var da godt nok et gigantisk værelse.. :) du mener jo nok m2 :p
Af Mysen
I så fald tror jeg du skal skaffe dig en projektor... Eller måske spørge om biografen, der lige har fået ny fremviser til 3D, vil sælge den gamle..?
Af Clons
Ja, jeg mener m2 :P Lille fejl, hehe ;) (godt man ikke skal være arkitekt så ;D)

:)
Af Clons
Regner med at købe det fra samsung fra komplett her en af dagene.

Er der nogen af jer der har nogen indvindinger?

- og er der tilfældigvis nogen der kender et godt ophæng til den skærm?:)

Mvh
Af Clons
Nu kom jeg lige til at tænke på..

Er 50 hz(som er hvad jeg kan se det har?) mindre godt til 24fps film/serier/normalt tv?

Og er det generende når man spiller konsol?

Mvh.
Af Mysen
Almindeligt dansk tv-signal har ikke brug for mere end 50hz. Dette tv understøtter også 24p, blot ved at ændre frekvensen til 48hz og dermed afspiller samme billede 2 gange. Dette skulle altså fungere.
Af Clons
Tak, Mysen! Det var lige dét svar jeg ledte efter :-)

Kan det ikke passe at 24p også bliver kaldt for 'Cinema mode', eller sådan noget?(-:

Jeg regner stærkt med at købe fra komplett. Jeg har også brug for et ophæng, gerne et der kan tages ud fra væggen. Jeg har kontaktet deres support over e-mail, men for første gang oplever jeg at den er langsom.

Har du, Mysen, eller ande, et bud på et evt. ophæng der kan tages ud fra væggen? Ikke nødvendigvis, men helst fra komplett, så jeg kan få det sammen :)

Mvh.
Af THM
jeg ved ikke lige om dette tv er super godt til sortnuancer, her vil et panasonic X20 nok være bedst i prisklassen.
ellers vil jeg sige go for it, da det som mysen siger er meget rost i spilsammenhæng...
Af Clons
THM, af hvad jeg kan se på nettet, så er panasonic X20 i forskellige modeller. Det fælles træk er dog, at det ikke har full HD - hvilket er vigtigere end meget dybe sortnuancer:)
Af PeterD
Du får ikke end bedre skærm til omkring de 4500 kr. end Panasonic X20

Ja, det er ikke Full HD men tilgengæld er billedet bedre end stort set alle konkurrenter til omkring 5000 kr.
Af Mysen
Sortniveauet skulle være ganske fint på C535, vist nok 0,03 cd/m2. Betragtningsvinkler og mulig clouding kan du finske dette niveau. X20 leverer et bedre billede generelt en c535, men hvid du tager 46" ville jeg nu også gå efter full-hd.
Regner du med at gå efter de 40" så kan du ligeså godt tage x20, for så betyder den ekstra opløsning ikke meget. Jeg ville dog ikke vælge et 50" tv uden full-hd.

Noget andet er lysindfald. Her er x20 heller ikke optimal, hvis der er meget lyst.

Kort sagt: x20 ved 42" og i et ikke-lyst rum. C535 ved et større tv, eller en meget belyst stue.