Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.. jeg har været ude i et rent gedemarked af at købe nyt tv til stuen da jeg vil ha mit gamle phillips (udemærket tv) 37'' ind i soveværelset at hænge så var jeg ude og købe et g20 tv fra panasonic 42'' det var på tilbud i a-z til 4000,- så slog jeg til men er du sunshine jeg blev sindsug af den summen den lavede og så fik jeg problemer med den ikke kunne finde nogen kanaler.. SÅ valgte at smide det tilbage og var heldig at få pengene tilbage..

Men info
.. 3.5 M (ca.) væk fra væggen..
Prisklasse max 7-8.000
IKKE g20, larmer for meget..
ser meget fodbold, og spiller til tider en del ps3, så et godt billede frem for alt,
og gerne flot design :)..

Nogen forslag?..
Af keler
Det må være oplagt at kigge på LG's plasma TV.

550n
750n
950n

Ligger vel fra 6000 - 8000. Kanon godt design og rigtig fornuftigt billede.
Af MichaelHelledie
keler skrev:Det må være oplagt at kigge på LG's plasma TV.

550n
750n
950n

Ligger vel fra 6000 - 8000. Kanon godt design og rigtig fornuftigt billede.
.. larmer plasma tv ikke meget
Af Sjavse
Køb Tænk's test af 102 fladskærme på deres hjemmeside. Den koster cirka 70kr og kommer meget rundt om emnet fladskærme og hvad man skal kigge efter, og så er der en masse testresultater i forskellige fladskærms størrelser
http://www.taenk.dk/test/fladskaerm/
Af PeterD
Godt billede og ikke plasma...Den bliver svær :D

Hvis du sætter øret helt ned til bagbeklædningen og trykker MUTE kan du kun køre en svag "Zummen", men har du lyd på og sidder bare 50 cm væk kan du ikke høre en disse. Underlige "rygte" som er opstået med at de larmer... :s :s

Hvad med et Sony EX500..?
Af MichaelHelledie
PeterD skrev:Godt billede og ikke plasma...Den bliver svær :D

Hvis du sætter øret helt ned til bagbeklædningen og trykker MUTE kan du kun køre en svag "Zummen", men har du lyd på og sidder bare 50 cm væk kan du ikke høre en disse. Underlige "rygte" som er opstået med at de larmer... :s :s

Hvad med et Sony EX500..?
... jeg sad de der normale meter væk og det var altså lidt for tydelige.. og prøvede at lade være med at ligge mærke til det men kunne jeg ikke :s
Af Mysen
Plasma siger altid noget, men lyden skal gerne være som den PeterD påpeger. Dvs. ikke hørbar ved normal tv-kiggeri..

Med 3,5" bør du kigge efter 50". Og her er det kun LG's plasma skærme, jeg ville kigge efter til under 8000.
Af MichaelHelledie
Mysen skrev:Plasma siger altid noget, men lyden skal gerne være som den PeterD påpeger. Dvs. ikke hørbar ved normal tv-kiggeri..

Med 3,5" bør du kigge efter 50". Og her er det kun LG's plasma skærme, jeg ville kigge efter til under 8000.
okay.. jamen er sgu bange for at købe et plasma igen nu når jeg har prøvet det engang og fik afvide at plasma tv zummer mere.. og synes det g20 tv var helt sygt..
Af Mysen
Ja. Og det er også et meget nævnt problem på denne skærm. Det er det iøvrigt også om min skærm C7705, men jeg har bare fået en skærm, der ikke støjer mere end acceptabelt, hvilket vil sige lydløst ved normal tv-afstand. Du har fået katten i sækken, og det er selvfølgelig ærgerligt. Der er også risiko for buzz på LG's skærme, men den risiko er efter min vurdering noget mindre end G20.

Hvis du skal have et LCD til under 8000 vil jeg foreslå LE46C755. Lidt over 8000 kan du få 46LE820 fra Sharp.

Men billedkvaliteten er bedre på 50pk950/ 50pk760, der oven i købet er knap 20% større.
Af keler
Plasma summer men det kan LCD nu også. Syntes ærlig talt folk skriver stolpe op og stolpe ned om summen. Selv kan jeg kun høre det ved lyse scener og svag volumen. Og jeg har trods alt haft 4 plasma tv fra 3 forskellige producenter.

Iøvrigt ville jeg holde mig fra TÆNK's tests og i stedet gå efter Flatpanels' liste og anbefalinger og hdtvtest.co.uk og lignende seriøse sites.
Af PeterD
Hvad med 40" Sony EX503 LED til omkring de 5000 kr hos Elgiganten...

Hvis det summer kan du levere det tilbage da du har 14 dages fuld returret også når stikket er sat i.....

Vinder af Best 37" Television 2010 hos Whathifi.co.uk.

Måske lidt for småt, men så kan du købe bluray for resten .....

Eller V20 til 8 kilo med THX profil.....og satse på det ikke summer.... O_O

Keler: Hvilken tv har du nu?
Af MichaelHelledie
det jo lige meget hvor godt et tv ser ud og hvor godt billede er , hvis det larmer og forstyrre helt vildt når man ser på det, .. Det må sgu da være en fejl?
Af JesperAndersen
- nu synes jeg måske også at du skal til at passe på med ikke at gå i summe-selvsving :)
Enig i at hørbart summen ikke er "godt nok", og ikke burde være et issue i 2011 - men som anden påpeger, så er det ikke kun et potentielt plasma-problem, men samtidig er det bestemt også muligt at få samme modeller som IKKE summer hørbart. Også af samme model som din.

Det som jeg tror man mere generalt kan sige, er at nogle producenter ( især de "store") lader meget tilbage at ønske f.s.v. angår kvalitetskontrol.

Og samtidig må vi som forbrugere også gribe i egen barm; vi hyler op om at TV anno 2011 skal være stort skærmmæssigt, lille ramme -og dybdemæssigt, ønsker ALT indbygget i TV'et.....og så vil vi "ikke betale for det". Det er desværre den sikre vej til at få (potentielt) dårligere produkter...selvforskyldt, over-all anskuet.

MVH
Jesper Andersen