Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ninja777
Som mange andre herinde, opretter jeg nu et emne hvor jeg søger hjælp til at finde en fladskærm.

Info:
Prisklasse: Maks 6000
Afstand til tv: 3-4,5 m
Forbrugsmønster (mediecenter, film, tv, spil): Mest til almindeligt fjernsyn igennem antenneforening, og til film.
Prioritering af design og billedkvalitet: Meget gerne god billedkvalitet, dog ikke plasma.

Det er en ren jungle for mig, at finde det rigtige fjernsyn, så håber at nogle af jer kan hjælpe.

Skriv hvis i mangler info...

På forhånd tak :)
Af PeterD
Du får ikke en skærm med et bedre billede end Panasonic G20, men det vil du jo ikke have.., Hvad med et Panasonic X20...Nå nej, det er jo også plasma :p eller måske Sony EX500..?

PS: God Billedkvalitet=Plasma :)
Af Sjavse
Tænk har lige lavet en stor test med 102 fladskærme, både plasma, LCD og LCD(LED). Den koster godt nok 70kr tror jeg nok det er, men der står rigtig meget godt i den test. Så den kan jeg varmt anbefale til at få lidt styr på alle begreberne og hvad der er godt og skidt :)
http://www.taenk.dk/test/fladskaerm/
Af PeterD
He-He

Tak for testen.

Jeg er dog ikke sikker på at flatpanels.dk redaktion giver meget for TÆNK's resultater...læs: Plasma tv og Panasonic får generelt lave karakterer, hvor imod Samsung/LG papirstynde skærme får fin kritik.

Her på siden er det "groft sagt" modsat. Flatpanels.dk vurderer billedkvalitet og betragtningsvinkel og støjniveau meget højt men TÆNK vurderer "brugervenlighed" og særligt "Strømniveau"/"Miljø" meget højt,

Jeg ville hellere lytte på Flatpanels.dk anbefalinger!
Af JesperAndersen
JEG ville ikke betale een krone for denne Tænk-test af TV!!!!!!
TÆNK har nogle fuldstændige vanvittige kriterier f.s.v. angår hvad som definere "et godt tv" - og hvor selve billedet har en tilnærmelsesvis sekundær betydning i denne definering!!!!!

I mine øjne er det t y d e l i g t at dem som tester (TV) for Tænk IKKE har egentlig ekspert-viden til dette...men påberåber sig dette alene fordi de er et forbruger-organ.
Nej, brug i stedet dette - og tilsvarende - sites til at finde det rigtige tv til dig, og så kombiner det med at se Tv'ene live hos forhandlere.

MVH
Jesper Andersen