Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Min mormor har et gammelt b&o 28" og hun har efterhånden lidt svært ved at se underteksterne. Hun har både kanaler på dvb-t og dvb-s. Jeg ved man kan få fjernsyn med begge, men skal man sidde og skifte mellem tunerne på tv'et? Jeg ved fra mit panasonic at hvis jeg skal se kabel tv skal jeg trykke på tv og vælge dvb-c men skal jeg se over luft baseret skal den slås over på dvb-t.
Pt med den box hun har kan man bare zappe igennem alle kanaler uden at skal til at skifte tuner.
Af MF-DK
Med Sony jeg har, behøver man desværre at skifte imellem dem.
Dog kan det gøres med et klik på fjernbetjeningen. Ved så ikke med andre mærker.
Af Akyhne
Samsung LE40C675M1S har dvb-t og dvb-s tuner. Jeg er dog ikke klar over om man skal skifte. Men det skal hun vel alligevel som det er nu.
Af monsterslam
Nej den har bare alle kanaler på samme liste. Det overraskede også mig. Men det er måske bare en vane sag at skifte om hvis man vil se tv fra en anden tuner.
Af Falster
Jeg tror, at det afhænger af antallet af tunere. Min box har to DVB-S og én DVB-T. Der ligger alle også til at vælge på én lang liste.

Man kunne få den tanke, at f.eks. Sonys modeller, der ender på 5 - f.eks. omtalte 505 - kun har én tuner.

I de tilfælde kan man heller ikke optage en kanal (PVR) og se en anden.