Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle,

Jeg har et ca. 4 år gammelt (den gang det nyeste nye ;)) Philips fladskærms TV HD Ready. Det sidste halve år har der ude i højre side været en gennemgående grøn og eller lyserød stribe lodret ned i gennem skærmen. Den er ca 10 cm bred og er altså helt eller delvis grøn og eller lyserød - det kan variere!

Hvad er årsagen og er det noget der kan repareres? Og er dette overhovedet noget der kan betale sig at lave?

Mvh
Snebbe
Af miko
Get real...
hvor længe kan du egentlig leve med det dér?
Ka da godt være du kan få det lavet. Men ikke indenfor en rimelig økonomisk betragtning.
Selv de billigste Samsung LED'er er en overvejelse værd, hvis du kan leve med... Det dér!
snebbe skrev:Jeg har et ca. 4 år gammelt (den gang det nyeste nye ;)) Philips fladskærms TV HD Ready. Det sidste halve år har der ude i højre side været en gennemgående grøn og eller lyserød stribe lodret ned i gennem skærmen. Den er ca 10 cm bred og er altså helt eller delvis grøn og eller lyserød - det kan variere!
Hvad er årsagen og er det noget der kan repareres? Og er dette overhovedet noget der kan betale sig at lave?
Havde det været et CRT tv havde jeg bedt dig rykke højttalerne lidt længere væk fra tv ;)
Det er enten en fejl i selve panelet (dyrt) eller i elektronikken som styrer panelet (mindre dyrt). Eller bare en dårlig forbindelse et sted.
Ser man bort fra Mikos usympatiske måde at svare på, har han ret. Det vil næppe kunne svare sig at få det repareret. Der har været en del udvikling i fladskærme de seneste år.
Af snebbe
:D

Synes i er hårde ved mig 8)

Men jeg har bare gået i noget tid og har åbenbart vænnet mig til det. Men det variere nemlig, så der kan gå flere dage hvor billeder er perfekt og lige pludselig dukker stregen op. Men det lyder som om jeg skal til at komme igang med at kigge på noget nyt smart - uden streger ;)

Har i nogle gode forslag til en god pris?
Af Peter Schrøder
snebbe skrev::D

Synes i er hårde ved mig 8)

Men jeg har bare gået i noget tid og har åbenbart vænnet mig til det. Men det variere nemlig, så der kan gå flere dage hvor billeder er perfekt og lige pludselig dukker stregen op. Men det lyder som om jeg skal til at komme igang med at kigge på noget nyt smart - uden streger ;)
Har i nogle gode forslag til en god pris?
Har du overvejet at prøvet at fedte lidt med det selv? Det lyder helt klart som en dårlig forbindelse. Kan du ændre/fremprovokere/fjerne stregen ved at banke på skærmen?
Af snebbe
Jeg kan godt "vride/banke" lidt i skærmen så den ændres eller helt fjernes. Men hvis det er en løs forbindelse skal jeg jo have åbnet hele kabinettet og kigge deri, og det er jeg ikke dygtig nok til.

Når jeg så måske skal finde mig et nyt (nok LED) vil jeg gerne have det op på væggen. Det bedste sted er bare over en varm radiator - hvordan har disse LED skærme det med varme nede fra?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis TV'et alligevel bliver smidt ud, så taber du jo ikke noget ved lige at åbne bagsiden og prikke til noget med en ikke-ledende ting. Hvis du får lokaliseret hvor fejlen er, så kan det ikke koste mange kroner at få nogen med en loddekolbe til at smelte tingene sammen igen.
Af Peter Schrøder
snebbe skrev:Jeg kan godt "vride/banke" lidt i skærmen så den ændres eller helt fjernes. Men hvis det er en løs forbindelse skal jeg jo have åbnet hele kabinettet og kigge deri, og det er jeg ikke dygtig nok til.

Når jeg så måske skal finde mig et nyt (nok LED) vil jeg gerne have det op på væggen. Det bedste sted er bare over en varm radiator - hvordan har disse LED skærme det med varme nede fra?
Er enig med Yankken: Prøv at prikke.
Ingen TV har godt af at hænge lige over en radiator. Samsung specificerer en maks. driftstemperatur på 40 grader.
Du må ha' fat i et termometer. Ellers skal du købe et plasma tv. Så kan du slukke for radiatoren 8) (urimelig overdrivelse, det ved jeg godt. Men
de genererer en del varme i forhold til LED tv. Eller gjorde, ihvertfald)
Af THM
Peter Schrøder skrev:

Du må ha' fat i et termometer. Ellers skal du købe et plasma tv. Så kan du slukke for radiatoren 8) (urimelig overdrivelse, det ved jeg godt. Men
gid det var så vel, har et plasma tv og har lige fået en ekstra varme regning på 1000kr, så det varmer ikke nok ;)
Af Mysen
Peter Schrøder skrev: Du må ha' fat i et termometer. Ellers skal du købe et plasma tv. Så kan du slukke for radiatoren 8) (urimelig overdrivelse, det ved jeg godt. Men
Slet slet ikke urimeligt. Min 2010 model varmer ligeså meget som min 2005 model i soveværelset. Det burde man jo lige tage højde for, når man overvejer at afskrive plasma pga. forbruget.
Man sparer jo varme.

THM du må købe et mere. Gerne et stort et. Du kan få 60pk250n for 10.000. de er hurtigt tjent ind igen..
Brugeravatar
Af MigSelv
Mysen skrev:
Peter Schrøder skrev: Du må ha' fat i et termometer. Ellers skal du købe et plasma tv. Så kan du slukke for radiatoren 8) (urimelig overdrivelse, det ved jeg godt. Men
Slet slet ikke urimeligt. Min 2010 model varmer ligeså meget som min 2005 model i soveværelset. Det burde man jo lige tage højde for, når man overvejer at afskrive plasma pga. forbruget.
Man sparer jo varme.

THM du må købe et mere. Gerne et stort et. Du kan få 60pk250n for 10.000. de er hurtigt tjent ind igen..
Der er intet forbrug af energi, der giver spild, gælder blot om at finde noget det kan bruges til.
Af THM
Mysen skrev: THM du må købe et mere. Gerne et stort et. Du kan få 60pk250n for 10.000. de er hurtigt tjent ind igen..
det ku være jeg sku gøre det, så kan det være jeg ligefrem får penge tilbage i varme næste år :D