Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kimnissen
Hej

Jeg kigger lidt på Sonys KDL-46NX700 eller KDL-46NX705, da jeg er helt vild med foden SU-46NX1.
http://www.sony.dk/product/tpa-tv-stand ... s/su-46nx1

Mine spørgsmål er derfor:

Hvordan er kvaliteten på tv'et? Og hvad er forskellen på NX700 og NX705?

Er der højtalere i foden? (Hvis ja, hvordan er lyden?)
Og kan foden anvendes til andre af Sony's TV? (udover NX800 også)

Hvis der er nogen som kender til gode tilbud på dette produkt må i også meget gerne poste dem.

På forhånd tak for hjælpen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ikke højttaler i foden. Den fungerer som en tragt, der fører lyden fra TV'et ud af foden (højttaleren på TV'et sidder bagpå). Foden kan bruges til deres Monolith serie.

Vi har testet NX700 hvis du vil læse om billedkvaliteten.
Brugeravatar
Af michelskovbo
KDL-40NX700 er en udgået model :)
Foden som passer til dette tv SU-40NX1 (passer også til KDL-40NX800

Dvs det er de eneste to TV som kan benytte sig af netop denne fod.

Der findes også en fod til KDL-46HX900 som hedder SU-46HX1 Mener jeg nok.

Desuden er der lavet nye fødder til KDL-40NX710, 46NX710 og 55NX810 som hedder SUB-400S/460S/550S som har fået lyd indbygget i, for at kompensere for det fladere tv og den ringere lyd.

Foden bør ikke erstattes med et rigtig lydanlæg.
Af kimnissen
Tak for jeres svar.

Jeg var forbi Sony butikken i dag og fandt også ud af det med den nye fod til de øvrige modeller.
Desværre var de meget sløve og ikke særlige oplyste i den butik jeg var inde i. Tror næsten jeg vidste mere om deres produkter end de selv gør, efter diverse søgninger jeg har været igennem.

@Mess, nej er godt klar over at foden ikke bør erstatte et ordentlig lydanlæg. Men det kræver sine kampe derhjemme at få det hele igennem. Så nu skal jeg lige have installeret 46"eren inden jeg tager kampen med lydanlægget.
Af billen
Har lige købt nx710 med nævnte fod og den er en klar forbedring af lyden i forhold til tv´et.

Desuden ser det jo ganske pænt ud når det står på reolen :)
Af kimnissen
@Billen
Er du tilfreds med billed og lyd kontra pris?
Af Fresh
kimnissen skrev:Tak for jeres svar.

Jeg var forbi Sony butikken i dag og fandt også ud af det med den nye fod til de øvrige modeller.
Desværre var de meget sløve og ikke særlige oplyste i den butik jeg var inde i. Tror næsten jeg vidste mere om deres produkter end de selv gør, efter diverse søgninger jeg har været igennem.

@Mess, nej er godt klar over at foden ikke bør erstatte et ordentlig lydanlæg. Men det kræver sine kampe derhjemme at få det hele igennem. Så nu skal jeg lige have installeret 46"eren inden jeg tager kampen med lydanlægget.
Må man spørge hvilket Sony Center du var forbi? Arbejder selv i en af butikkerne, så håber ikke det var min butik :P
Af Falster
Modellerne med 5 til sidst (705, 715 osv.) har digital satellit-tuner. Det har modellerne med 0 (700, 710 osv.) til sidst ikke.

5 er f.eks. godkendt til modtagelse af Canal Digital via parabol uden box, men blot med CAM direkte i TV'et.
Af billen
kimnissen skrev:@Billen
Er du tilfreds med billed og lyd kontra pris?
Ja jeg er super tilfreds. Dette er min 6. fladskærm så har prøvet lidt.

Det skal siges at jeg kommer fra et lg8500 som jeg også var tilfreds med men det blev for småt.

Jeg har købt alufoden dertil og den forbedrer lyden en helt del.
Lyden er mildest talt dårlig uden.