Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KHermansen
Hej. Jeg er ved at undersøge mulighederne for at få nogle flere tvkanaler. Jeg har fået at vide, at det er nødvendigt at have et såkaldt CA Modul for at kunne modtage digitale kanaler. Mit fjernsyn er et Samsung UE40C6005, som gerne skulle have en DVB-C modtager. Det er vægmonteret, men er det et problem for, at jeg kan tilkoble CA modulet, eller er det "gemt" i fjernsynet? På forhånd tak.
Brugeravatar
Af MigSelv
"Hullet" til CA Modul er som regel placeret på siden af tv. Under normale omstændigheder er der også adgang til montering af CA Modul, selv når tv er vægophængt.
Kig efter en åbning i kabinet, ca 5 cm. lang og 7-8 mm. bred.
Af Peter Schrøder
KHermansen skrev:Hej. Jeg er ved at undersøge mulighederne for at få nogle flere tvkanaler. Jeg har fået at vide, at det er nødvendigt at have et såkaldt CA Modul for at kunne modtage digitale kanaler. Mit fjernsyn er et Samsung UE40C6005, som gerne skulle have en DVB-C modtager. Det er vægmonteret, men er det et problem for, at jeg kan tilkoble CA modulet, eller er det "gemt" i fjernsynet? På forhånd tak.
Du skal bruge et kort og et CA-modul for at kunne se tilvalgskanaler. Dit TV har DVB-C tuner og skal kunne modtage digitale kanaler, også uden kort, hvis de ikke er kodede. (kender ikke lige Stofas politik)
Hullet til CA-modulet sidder i venstre side, lige over de andre stik. Det vender udad, så det er ikke et problem at tv'et er vægmonteret.
Af KHermansen
Du skal bruge et kort og et CA-modul for at kunne se tilvalgskanaler. Dit TV har DVB-C tuner og skal kunne modtage digitale kanaler, også uden kort, hvis de ikke er kodede. (kender ikke lige Stofas politik)
Hullet til CA-modulet sidder i venstre side, lige over de andre stik. Det vender udad, så det er ikke et problem at tv'et er vægmonteret.[/quote]

Mange tak for svarene begge to. Så er der ingen undskyldning for ikke at se tilvalgskanalerne ;)