Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har en tid gået og overvejet at skifte mit nuværende tv ud, et hvidt Samsung 42" lcd, ganske fint tv dog i den billigere ende, købte den i sin tid for under 10.000 kr.

Siden har jeg overvejet philips aurea, men efter snak med venner og kæresten er der enighed om at full ambilight kan blive for meget (ja jeg har selv haft et philips med ambilight i begge sider så ved hvordan det er (: ).

Så valget ligger lidt mellem et brugt Pioneer 508XD eller et nyt led tv fra samsung, et fra serie 7-8 er lidt i tvivl om hvordan man træffer det rigtige valg?

Jeg bruger fjernsynet nu sammen med både Playstation 3 og Xbox 360, herudover har jeg en stor samling dvd/bluray film.

Så mit spørgsmål lyder - er Pioneer stadig kongen eller burde jeg overveje andre alternativer? Har i nogle ideer?
Og hvor meget skal man tage hensyn til Pioneer / burnins ved at displayet kører længe af gangen?

Mange hilsner Malthe
malthe skrev:Jeg har en tid gået og overvejet at skifte mit nuværende tv ud, et hvidt Samsung 42" lcd, ganske fint tv dog i den billigere ende, købte den i sin tid for under 10.000 kr.

Siden har jeg overvejet philips aurea, men efter snak med venner og kæresten er der enighed om at full ambilight kan blive for meget (ja jeg har selv haft et philips med ambilight i begge sider så ved hvordan det er (: ).

Så valget ligger lidt mellem et brugt Pioneer 508XD eller et nyt led tv fra samsung, et fra serie 7-8 er lidt i tvivl om hvordan man træffer det rigtige valg?

Jeg bruger fjernsynet nu sammen med både Playstation 3 og Xbox 360, herudover har jeg en stor samling dvd/bluray film.

Så mit spørgsmål lyder - er Pioneer stadig kongen eller burde jeg overveje andre alternativer? Har i nogle ideer?
Og hvor meget skal man tage hensyn til Pioneer / burnins ved at displayet kører længe af gangen?

Mange hilsner Malthe
Hej.
Pioneer er kongen.....men ikke 508 modellen.Så er det en 5090 eller KRP500.

En 508 er ikke "guf" sammen med ps3....men du skal se på en masse tv før du kan afgøre det med dig selv.Herinde anbefaler (nogle) hovedløst plasma næsten ligegyldigt hvilken og hvor gammel model det drejer sig om.Har selv lige droppet min Pioneer 507xd til fordel for en Sharp 925 led,da jeg ikke kunne holde ud at se på det urolige plasma billede mere.Og da jeg ikke har kunnet finde et plasma billede som var roligt nok til min smag,blev det et Sharp led.....med lidt "plasma look" over billedet"

Go`jagt...

lrev
Af malthe
Mh tænker du det fordi Pioneer 509 har bedre specs i opløsning?
Hvad jeg har læst mig frem til troede jeg ikke rigtig man kunne mærke det med mindre man sidder lige foran?

Jeg kan ikke rigtig finde andet end 508 der er tilsalg og de ligger fra 7500 kr på dba, hvilket vel også er en tand for meget for et ældre tv?

Jeg kan godt se hvad du mener med dit tv er et godt bud, dog syntes jeg ikke helt designet er mig, men det er jo en smagsag. (:
Billedet er i alt fald meget skarpere, men er der meget forskel fra 925 og så til 800 modellerne af dit tv, ud over 200 herz og lidt bedre specs?

Mh er du sikker på Pioneer 508 ikke ville være guf for playstation og xbox? Sammelignet med mit samsung fra samme år var pioneer jo i top med en pris på små 35.000 kr (:

Skal man så helt undgå plasma til gaming?

Mvh Malthe
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du vil godt kunne bruge et 508XD til spil. Hvis man skal bruge et plasma til noget sådant, så er der næsten ikke noget der er mere hårdfør (med undtagelse af 5090 og KRP).

Hvis du kan presse prisen lidt mere, så er 508 stadig et godt TV i min mening. Hvis der er ekstraudstyr med (højttaler, stand, vægbeslag mv.) så er prisen måske mere acceptabel.
Af lennon
Ved ikke noget om gaming .
Men jeg ved at det store kvantespring mht kvalitet (sort ! ! ) og Pioneer, - netop var skiftet fra Pio507 til Pio508 . Flere brugere har bekendtgjort at de ikke fornemmer markant forskel fra 508 til 5090/500 .
Af malthe
Yakken, du virker som om du har styr på det meste herinde (;
Vil du sige at der er stor forskel på 508 og 509, kan se 509 har bedre specs, men syntes de er umulige at finde?

Derudover er det så farligt at købe en gammel plasma? Altså hvis man ikke kan se fejl ved afhentning kan der jo stadig være en begrænset levetid på et sådan tv ikke?

Gaming er det forkert med et plasma? Det virker sådan når du skriver "hvis man skal bruge det til sådan noget" - jeg er godt klar over at det primært er til spil og at man skal holde øje med burnins osv, men spiller meget og regnede med plasma ville give bedre billede?

Burde man nappe noget ala Samsung UE46C8705 - hvis vi snakker gaming?

Lyden regner jeg med at kører over min sony forstærker og gennem et par Snell højtalere så der skulle være rigtig god lyd (:
Af wanjer
Ikke at det er en købs tråd, men du skal da have budet alligevel. Er indehaver af en Pioneer 5090H som er ca. 2 år. Står i mint condition og er blevet brugt meget lidt. Grunden til jeg overvejer at skille mig af med det er overvejelser om projekter.

Du skal være velkommen til at kontakte mig hvis det er noget der har interesse.

Best regards
Af lennon
wanjer skrev:Ikke at det er en købs tråd, men du skal da have budet alligevel. Er indehaver af en Pioneer 5090H som er ca. 2 år. Står i mint condition og er blevet brugt meget lidt. Grunden til jeg overvejer at skille mig af med det er overvejelser om projekter.

Du skal være velkommen til at kontakte mig hvis det er noget der har interesse.

Best regards
Mon ikke det går an i denne tråd ?
Hvor i DK ?
Af wanjer
Lidt uden for Århus. Men skriv over PB hvis du er interesseret. Vil nødig kapre malthe tråd O_O
Går nok an, jeg er også selv fra århus og som sagt i overvejelses fasen (: Læser man flatpanels anbefaling nævner de dog der ikke er de store forskelle på 508-509, men opløsningen er nok godt i forhold til gaming (:
Af lrev
lennon skrev:Ved ikke noget om gaming .
Men jeg ved at det store kvantespring mht kvalitet (sort ! ! ) og Pioneer, - netop var skiftet fra Pio507 til Pio508 . Flere brugere har bekendtgjort at de ikke fornemmer markant forskel fra 508 til 5090/500 .
"Kvantespring"......HA-HA-HA........

lrev
Af lrev
" men er der meget forskel fra 925 og så til 800 modellerne af dit tv, ud over 200 herz og lidt bedre specs? "

Hej.

Er ligeglad med spec....sys den er bedre på sort,og ved hurtige bevægelser-langt bedre end din Pioneer!!

DVB-S var et must for mig,ellers havde jeg(måske) nappet en 820 i 52"

lrev