Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle.

Sidder her og har fået en digital modtagerboks af mærket Clint og modellen DC1.
Har nu siddet og bokset med det i mange dage, og har et ret stort problem.
Når jeg søger efter kanalerne enten manuelt eller automatisk kan boksen ingen finde nogen kanaler. Når jeg foretager en 'netværksøgning' kommer der to "bolde" i en proceslinje og herefter siger den 'gemmer' og går tilbage til den menu jeg startede i.
Først prøvede jeg med et composite cable og senere hen med HDMI stik, intet har virket.

Nogen der har samme problem, eller er det mig der har lavet en rookie mistake?

Håber der er venlige sjæle derude :)
Brugeravatar
Af MigSelv
Har du DVB-C signal? Hvis du ikke har det, kan boksen ikke bruges.
Af Plexiglas
MigSelv skrev:Har du DVB-C signal? Hvis du ikke har det, kan boksen ikke bruges.
Ja, havde jeg lige glemt at skrive.
Har DVB-C signal vi har i huset.
Af DonSilicone
Plexiglas skrev:
MigSelv skrev:Har du DVB-C signal? Hvis du ikke har det, kan boksen ikke bruges.
Det er vel overflødigt at spørge, men har du ført antennekablet til boksen?
Af Plexiglas
DonSilicone skrev:
Plexiglas skrev:
Har ført antennekablet til boksen ja.
Dog står der også at jeg skal føre antennekablet videre til Tv'et, men hvordan gøres det?

Link til infosheet er her http://clintdigital.com/images/Billeder ... 0sheet.pdf
Af DonSilicone
Plexiglas skrev:
DonSilicone skrev:
Plexiglas skrev: Ja, havde jeg lige glemt at skrive.
Dog står der også at jeg skal føre antennekablet videre til Tv'et, men hvordan gøres det?

Link til infosheet er her http://clintdigital.com/images/Billeder ... 0sheet.pdf
Antennekabel fra vægudtag til boks (antenne ind) + antennekabel fra boks (antenne ud) til TV.
Hvor får du dine tv-signaler fra?
Af Plexiglas
DonSilicone skrev:
Plexiglas skrev:
DonSilicone skrev: Det er vel overflødigt at spørge, men har du ført antennekablet til boksen?

Antennekabel fra vægudtag til boks (antenne ind) + antennekabel fra boks (antenne ud) til TV.
Hvor får du dine tv-signaler fra?
Ah okay, så jeg skal have endnu et antenne stik som skal gå fra boksen og ud til Tv'et.
Får mit signal fra YouSee. :)
Af dkscan
Plexiglas skrev:Ah okay, så jeg skal have endnu et antenne stik som skal gå fra boksen og ud til Tv'et.
Kun hvis du også skal bruge tv'ets tuner. Det eneste boksen gør, at at den via dette sløjfer antennesignalet videre til tv'et.
Af Plexiglas
dkscan skrev:
Plexiglas skrev:Ah okay, så jeg skal have endnu et antenne stik som skal gå fra boksen og ud til Tv'et.
Kun hvis du også skal bruge tv'ets tuner. Det eneste boksen gør, at at den via dette sløjfer antennesignalet videre til tv'et.
Ah okay, troede at den "ordnede" det hele i boksen også derefter sendte signalet igennem HDMI-stiken til Tv'et. Men må prøve mig med endnu et antennekabel så.
Mange tak for hjælpen i hvert fald :)
Af dkscan
Plexiglas skrev: Ah okay, troede at den "ordnede" det hele i boksen også derefter sendte signalet igennem HDMI-stiken til Tv'et.
Det gør den også for de kanaler, som boksen modtager. Det ekstra antennekabel bruges hvis du skal anvende tv'ets tuner helt uafhængigt af boksen. Dit problem med at boksen ikke finder nogen kanaler har intet med dette at gøre.