Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej folkens

Jeg er ny herinde, og har forsøgt at læse mig frem til et svar, men har næppe fundet de rette steder at kigge efter information, for er ikke blevet klogere.

Jeg står og skal købe et TV (brugt) der kan tilsluttes min computer (til spil, film og evt. Surf) og min ps3, samtidigt skal det kunne bruges til alment analogt TV signal - jeg er ikke den store TV nyder, hvorfor at hdtv osv ikke har den store interesse.

Jeg har estimeret mig frem til, at jeg vil skulle bruge et 32" TV, men jeg er virkelig ikke sikker på, at det er det rigtige valg.

Jeg skal sidde 5m fra skærmen, så er 32" i virkeligheden det bedste?

Hvad skal jeg gå efter? Konkrete modeller eller specielle specs?

Jeg er blevet klar over, at der helst skal være VGA og HMDI/DVI+LYD indgange og gerne en digital tuner.

Men er der nogen der kan og vil hjælpe mig? Er idiot til at gennemskue det marked her..
Af martingee
Det er måske mere 3m fremfor 5m jeg skal sidde fra skærmen..

Kan forstå, at input lag er et vigtigt begreb, hvilke brugte modeller i 2-3000krs klassen ville man kunne gå efter?

Fokus er som sagt computer og konsolbrug
Af MF-DK
Sådan mere din afstand du sidder fra skærmen taget i betragning, så ville jeg overveje en betydelig større skærm - 40" eller måske 46" hvis du nu en dag bliver bidt af tv i HD. :)

Af sådan gamer skærme jeg lige husker kunne være Samsung C535. Meget lavt input lag, men tør ikke sige om du kan finde en brugt.
Af martingee
Okay..

Jeg har kigget på et nyt fjernsyn, da jeg kan få det med rabat, et som det her:

Philips 42PFL5405H

Det skulle eftersignende havde pixel opdatering på 2ms

Hvad siger i til det?
Af Mysen
Lyder som en god idé. Snup du bare den.
Du kan se en test af modellen med LED herinde. Den er nogenlunde magen til og hedder 5605H
Af martingee
Er der nogen andre tv i samme prisklasse, som måske vil være endnu bedre mht. billede og inputlag? og som er 42"?
Af martingee
kan også få Samsung LE40C535 ret billigt, men det er så kun 40", er det bedre?
Af martingee
eller måske: anasonic Viera TX-P42X20?
Af Mysen
Lavere inputlag på c535, men ikke nødvendigvis bedre billede. Det er dog et fint bud, og er jo også lidt billigere.

bedøm selv..

5605H:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1279023009

C535 (engelske version c530)
http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung- ... 813815.htm

X20 er bedre, men det er med lavere opløsning og er et plasma. Derfor er det ikke et valg, du bør tage, når du tænker mediecenter.
Senest rettet af Mysen 13 jan 2011, 20:29, rettet i alt 1 gang.
Af martingee
Hvilket er med lavest input lag ? og hvor stor er forskellen i billedet?
Af martingee
Modtager gerne forslag i prisklassen ca. 4000kr som ligger udenfor dem jeg allerede har foreslået, hvis nogen af dem er bedre?

Lavest inputlag vs. bedst billede?

Alle forslag er velkommen så længe det er i prislejet 4000kr
Af Mysen
Læs testsene og vurder. Der findes glade ejere af begge fjernsyn og begge ville være gode til spil. Jeg ville nok vælge Philips, men det gør det ikke nødvendigvis til et valg, du også skal tage.
Af martingee
Kan jeg mærke forskel på de 14ms (samsung) og 22ms (philips) som der er ved dem?

Jeg sparer generelt penge på samsung modellen, men hvis billedet er dårligere en philips og jeg ikke kan mærke forskel på input lag og tilmed får 2 tommer oveni, så er det måske penge der er givet godt ud.

Læser det som om, at billedet på phillips er bedre
Af Mysen
Ja. Det læser jeg også. Jeg tror ikke, man kan mærke input lag på nogen af dem med så lavt et målt niveau. Men jeg skal nok prøve at lade være at gøre mig klog på det. Jeg tror dog kun at det er hardcore shooterspillere, der er typen, som skifter en 500 kroners mus ud med en til 800, der kan mærke et så lavt input lag.
-men jeg ved det ikke.