13 jan 2011, 12:00
Hej.
Har netop 46pfl8605H modellen, og har nu haft den siden start december.
Jeg har en "træls" stue set ud fra tv kiggeri.
Lys ind bagfra, og fra siden. Altså generelt ikke gode betingelser for at se fjernsyn om dagen.
Stod selv i den situation, omkring 8605 eller 9705 som KWC nævner.
Ingen tvivl om at 9705 nok er bedre med hensyn til refleksioner, samt billedet i det hele taget med local dimming o.s.v.
Var dog ikke muligt for mig at se 9705 udstillet nogle steder her i mit område.
Så den store prisforskel på de to modeller, gjorde udslaget fra min side til at hoppe på 8605.
Der er alligevel over 10.000 kr forskel.
Og til spørgsmålet omkring refleksioner, ja der er refleksioner i denne model (se eventuelt anmeldelsen af 40" udgaven hvor der er billeder her på siden)
Syntes dog ikke det reflekterer så slemt som mit gamle billedrørs tv.
Så har du en meget lys stue, og ser meget tv i dag timerne, ja så ser man refleksioner.
Så det hele er op til hvor kræsen man er med det.
Har selv valgt at købe rullegardin til vinduet bagved hvor jeg sidder.
kraftigt lys fra lamper kan også ses i glasset hvis de sidder over sofabord, eller lignende.
Jeg er dog glad for mit tv, og når jeg ser film slukker jeg alt lys omkring, og med ambilight tændt projekterer det rigeligt lys til min stue så man ikke sidder i total mørke.
Billedet på dette tv, er som så meget andet hidsigt fabriks indstillet (altså alt for voldsomme farver) men de indstillinger Rasmus har brugt i testen her på siden, bliver billedet rigtigt godt, og giver naturtro farver.
Alt ialt, er det hele ud fra hvor sart man er, og hvad man ønsker.
Held og lykke.