Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er på jagt efter et nyt TV prisklasse ca 6.000 kr

Sony 40" KDL-40EX710

LG 42" 42LE530N

Samsung 40" UE40C6005 RW/xxe-dk

Jeg er mest til LG, men har svært ved at beslutte hvilken af de 3.

Måtte jeg bede om lidt hjælp, samt evt bud på et andet mærke også forskellen. Det jeg kikker mest efter er strømforbruget.
Et krav
Full HD 1080, DVB-T/C MPEG4, 4xHDMI

/jet
Af PeterD
Koreanske LG laver fladskærme som er utrolig flotte og er oftest fyld med en masse elektronik som WiFi og andre ting som man ikke bruger helt vildt i dagligdagen.

Ud fra de 3 du har valgt ville jeg vælge Sonyen. Koreanske LG og Samsung er gode tv, men skærer man ind til benet og ser på billedkvaliteten og kvalietten af hele tvet ville jeg tage Sony'et.

Full HD vinder du ikke det store ved, men har du nok penge må du glædeligt betale 2000 kr mere for et FULD HD apperat. Selv DR HD og TV2SPORT er ikke FULD HD, uanset hvad sælgerne så bilder dig ind.

Nu skriver du at strømforbruget er meget vigtigt for dig, derfor vil jeg ikke gøre det store ud af at fortælle at hvis du ser bluray eller meget sport er plasmaskærme de bedste til at vise dette og her er Panasonic og Pioneer de bedste.

Og jeg vil heller ikke fortælle dig at du kan købe en Panasonic plasmaskærm for omkring 4500 kr. som vil give dig fantastisk sortniveau og være særdelses god til spot og film og viser et bedre billede end mange af Samsung og LG's modeller.

Men se hvad flatpanels.dk skriver under deres tv-anbefalinger der kan du sikkert også finde en strømbesparende model.....
Af FG
Tjek LG PK550N - det er et lækkert tv til pengene og du bliver glad for størrelse:-)
Af jet45
FG skrev:Tjek LG PK550N - det er et lækkert tv til pengene og du bliver glad for størrelse:-)
Da jeg skal medtage TVet til udlandet hvor der er meget lyst, duer Plastma TV dersværre ikke ;-)
Af jet45
PeterD skrev:Koreanske LG laver fladskærme som er utrolig flotte og er oftest fyld med en masse elektronik som WiFi og andre ting som man ikke bruger helt vildt i dagligdagen.

Ud fra de 3 du har valgt ville jeg vælge Sonyen. Koreanske LG og Samsung er gode tv, men skærer man ind til benet og ser på billedkvaliteten og kvalietten af hele tvet ville jeg tage Sony'et.

Full HD vinder du ikke det store ved, men har du nok penge må du glædeligt betale 2000 kr mere for et FULD HD apperat. Selv DR HD og TV2SPORT er ikke FULD HD, uanset hvad sælgerne så bilder dig ind.

Nu skriver du at strømforbruget er meget vigtigt for dig, derfor vil jeg ikke gøre det store ud af at fortælle at hvis du ser bluray eller meget sport er plasmaskærme de bedste til at vise dette og her er Panasonic og Pioneer de bedste.

Og jeg vil heller ikke fortælle dig at du kan købe en Panasonic plasmaskærm for omkring 4500 kr. som vil give dig fantastisk sortniveau og være særdelses god til spot og film og viser et bedre billede end mange af Samsung og LG's modeller.

Men se hvad flatpanels.dk skriver under deres tv-anbefalinger der kan du sikkert også finde en strømbesparende model.....
Jeg vil kikke en ekstra gang, men så i avisen igår at Samsung 40" UE40C6715 er vinderen over alle TV ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
... det så du i avisen? Hvem havde udført den test?

Visse dagblade har fået den kedelige tendens, at de mener de bør teste alverdens udstyr uden at besidde andre kvalifikationer end at have gået på journalisthøjskole. Hvis det er sådan en test du har læst, så har du nok mere gavn af avisen hvis du folder den til en papirshat i stedet.
Brugeravatar
Af MigSelv
jet45 skrev:
FG skrev:Tjek LG PK550N - det er et lækkert tv til pengene og du bliver glad for størrelse:-)
Da jeg skal medtage TVet til udlandet hvor der er meget lyst, duer Plastma TV dersværre ikke ;-)
Hvorfor ikke købe tv'et i udlandet så? Sikkert billigere, og passer til de faktiske forhold ( tuner, strømstik osv. ).