Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ulla
Forleden dag så købte jeg et Sony 32-ex710 fjernsyn. troede jeg i hvert fald...Dette skulle være et LED fjernsyn. Ved nærmere eftersyn udenpå kassen står der to nr 710k og 711 ( altså kdl ex) jeg undrede mig lidt over k 'et men pyt...
Bagpå fjernsynet står det at det er et LDC tv og 32-kdlex 711..serienr 9312426
Hele manualen beskriver et LDC tv...
Er forvirret.
Hvad har jeg købt?
mvh
Ulla
Af Colt
:) du har forhåbentlig købt sådan en magisk kasse der kommer billed ud af..

Du har købt en LED skærm:

http://www.pricerunner.dk/pl/2-2617265/ ... ign-Priser

At manualen kan sige en masse uforstående er måske fordi den forklarer for flere modeller på en gang.

Og så er LCD og LED teknologien meget tæt på hinanden hvorimod plasma skiller sig helt ud af den skala :)

Håber du bliver glad for dit lille nye tv.
Af ulla
Tak for svar-dvs SONY kdl 32ex 710 og 711 er identiske?
Hvorfor står det så bagpå fjernsynet at det er et LDC fjernsyn?når du siger at det er et LED ?

Ulla O-O
Brugeravatar
Af Princesslea
et LED er altid et LCD. men et LCD er ikke altid med LED.. LED er det lys der bliver brugt på de nye LCD paneler
Af Yankee
Du har købt LCD-fjernsynet KDL-32EX711, som har LED-belysning. Forskellen til EX710 er så vidt jeg husker blot farven på den nederste del af kassen, der kan være sort eller grålig :)

Hvis du kigger mere bag på TV'et vil der også stå at fjernsynet kører på 50-60 Hz selvom du har købt et 100 Hz fjernsyn. Det skal du dog ikke blive bange for, for de 50-60 Hz bagpå er bare svingningen i vekselstrømmen (~) og de 100 Hz kommer i form af ekstra indsatte billeder. Blot for at forebygge eventuelle videre misforståelser :)
Af Mysen
Hehe klasseeksempel på en vildledende markedsføring. Ulla er jo bange for at hun har fået et ringe tv, når der nu stod i butikken at det var et LED.Så er det jo snyd, at de så leverer et LCD hjem til hende. Og god pointe med de 50-60hz. Det kan da gøre tingene endnu mere sure end de allerede er ;))

Du har fået det rigtige tv, og tillykke med det :)
Af ulla
Tak for alle svar. Jeg er nu overbevist om at jeg har købt det fjernsyn jeg troede at jeg købte :D -altså et LCD fjernsyn med LED edge.
Enligt Sony support er der ikke anden forskel på kdl-32ex710 og 711 end designet på foden. Så den tror jeg så på ::l
Hvorfor skal det være så besværligt ??

mvh
Ulla
Af Singu
Jeg ved andre har tænkt det, men ikke turde skrive det - jeg tør godt !
Kvinder ...........
PS. Det der "LDC" lyder ellers smart. Det skulle vel ikke være en ny form for FoodOnDemand !?
Brugeravatar
Af Princesslea
åååh jeg har altså set mange dumme/uvidende mænd også... spørge om de simpleste ting :p så nu skal du ikke blive for fræk!! :) Vi er også nogle kvinder som følger med, ved noget, og kan selv - :D 8)
Af ulla
Til Singu.

Det må være dejligt at være både modig , tankelæser-og( mand??) O_O

Ulla
Af ulla
Princesslea-tak for supporten og held og lykke med din nye fladskærm

KH
Ulla