Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Arki
Hejsa Flatpanels og brugere :)

Jeg købte tilbage i sidste år et 42" panasonic G20 igennem det fælleskøb de kørte på Recordere.
Jeg har været utroligt glad for tv'et og har bestemt ikke været skuffet, dog opdagede jeg godt 2 uger før Jul at der var en mindre fejl på billedet. ovre i højre side af skærme, i et 8cm bånd fra top til bund får jeg, afhængig af farven, en del flimmer .. ikke nødvendigvis over det hele, nogen gange kun i toppen og andre i bunden. Den flimmer er enten hvid eller i rød/gul/blå .. er der nogen der har hørt om dette før eller ved hvad jeg kan kalde det overfor værkstedet?

Det er nemlig lige kommet retur fra Eletronik Centeret og den har stadig den fejl. Kan sagtens se tv, men fejlen er mere markant i de grå farver, så når jeg f.eks spiller GT5 så er det helt tydeligt i menuen ...

Håber der er nogen der har et svar. Tak

Mvh.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis det kun er i den ene side, så lyder det ikke umiddelbart som noget der kunne relatere til overscan, som ellers ville være det oplagte bud.
Af Arki
Jeg kan se i mine papir jeg fik da de aflevere mit tv her til morges, at de har skiftet "Scan Drive".

Det tydeligt at se at når skærmen bliver sort, når jeg skifter kanal er det der ikke. og det varier meget fra kanal til kanal hvor på skærmen der er flimmer. Har set film efter at jeg har opdaget det og på afstand kan man faktisk ikke se det, men nu har jeg jo opdaget det så det nager mig en smule :(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Og det hjælper ikke at rode med overscan? (bare for at være sikker)
Af Arki
der er intet jeg kan slå til eller fra der hjælper i dette tilfælde :(
Af Jacob23
Tag og kør ud til panasonic så reparerer de det for dig gratis. Jeg havde nogenlunde samme problem, hvorfor jeg tog kontakt til panasonicsupport som skiftede hele panelet. Gratis naturligvis.
Af Arki
De gjorde det simpelthen gratis ? utroligt hvordan og hvorledes gjorde bar du dig ad? ringede du bare til dem og fortalte om dit problem?

Mvh Martin
Af Mysen
Hvis det er panelet, der er i stykker, så er det jo gratis. Så længe det er indenfor 2 år efter køb.
Af Arki
tror da lige jeg vil kontakte Panasonic så :)

Men er det ikke noget Ec.Dk vil kunne ordne også?
har bare ikke meget lyst til at sende det afsted igen for så at få det hjem med fejl .. igen :(