Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Perudo
Hej,

Jeg har kigget lidt rundt omkring og skrevet frem og tilbage, igennem et par indlæg.

Så vidt jeg kan se mig frem til kan sharp 820 afspille mkv, filer over usb, passer dette eller er det 824 der kan det?

Hvis man skulle have skulle handle er geco et godt firma at handle ved. Service? leverings? hvad du hvis det skal sendes tilbage nogle erfaringer... både gode som årlige :)

til sidst, Når jeg søger inde på pricerunner, er der nogle modeller som hedder 820s og nogle hedder 820E.... hvad er forskellen?

på forhånd tak for hjælpen

mange fladskærmshilsner

/rasmus jakobsen
Af lrev 1-2
Perudo skrev:Hej,

Jeg har kigget lidt rundt omkring og skrevet frem og tilbage, igennem et par indlæg.

Så vidt jeg kan se mig frem til kan sharp 820 afspille mkv, filer over usb, passer dette eller er det 824 der kan det?

Hvis man skulle have skulle handle er geco et godt firma at handle ved. Service? leverings? hvad du hvis det skal sendes tilbage nogle erfaringer... både gode som årlige :)

til sidst, Når jeg søger inde på pricerunner, er der nogle modeller som hedder 820s og nogle hedder 820E.... hvad er forskellen?

på forhånd tak for hjælpen

mange fladskærmshilsner

/rasmus jakobsen
Hej.Købte forleden et Sharp LC46LE925 hos Geco-bestilte kl.1143,og modtog tv èt kl.14.15.....SAMME DAG!!
Den er der vist ikke mange som "stikker"-m.h.t retur ved jeg ikke,regner ikke med problemer da jeg har valgt at købe et kvalitets-produkt....
http://www.youtube.com/watch?v=-uyv51XcM44

Tror iøvrigt kun det er DVB-S tuneren som adskiller 824 fra 820.

lrev

:p
Af LAC
Har selv lige købt 925 via Geco. der var ingen problemer. Telefonisk aftale om hvornår det passede mig bedst at modtag tvét og det kom som aftalt.

Men udover S-tuner så er der heller ikke internet adgang på 820 ellers det 820 og 824 ens.

Mvh
L. :D
Af LAC
Irev køre du Rasmus kalibrering på 925 eller har du fundet din egen??

Ellers synes jeg det er et fedt fjernsyn

Mvh.
L
Af Perudo
Mange tak for svarene:)

er der nogle der har erfaringer med 52" modellen af 820? pros/cons i forhold til en 46"?

Tror den står på en 820 så :D
Af lrev 1-2
LAC skrev:Irev køre du Rasmus kalibrering på 925 eller har du fundet din egen??

Ellers synes jeg det er et fedt fjernsyn

Mvh.
L
Har ikke fået det pakket ud endnu(jeg købte det lidt før end beregnet,da jeg pludselig kunne få det til 10.999,00)....er der noget som jeg bør vide inden?

Hvad kører du med af signal....SAT eller?

lrev
Af LAC
Har siddet og rodet med det. Sgu mange ting man skal igennem.

På nuværende tidspunkt sidder jeg ikke med hænderne over hovedet og jubler men tror det er fordi jeg ikke lige har ramt den rette indstilling.

Benyttede Rasmus´s forslag, det giver ganske rigtigt et afdæmpet billede, men hans vurdering kommer ud fra en 60" og ikke en 46" som min. Ved ikke om der er små ændringer udfra hvilken størrelse tv man skal indstille.

Men kunne godt tænke mig at finde et forslag på en 46". og det gør ikke noget der er lidt farver på billedet.

Tv billedet imponerede mig heller ikke. Heller ikke de HD kanaler som findes på Yousee,synes mit Phillips 32" står bedre både hvad angår skarphed og farver.

Jeg oplevede et par gange hvor lyden enten var for hurtig eller for langsom i forhold til billedet, så det ligende en god gammel Kong-Fu film hvor der er lagt engelsk tale på.

Jeg ringede til Geco, fik en snak med Preben. han havde ikke lige hørt den med lyden før men var indstillet på jeg kunne få det byttet, dog spurgte han ind til hvilket antennekabel jeg havde , da jeg har et 10 m. ganske alm. Harald Nyborg look a like , men pt.har tvét stående små 2 meter væk fra antennestikket, ville han sende et (ifgl ham) noget bedre antennekabel for at se om det kunne hjælpe på det.

Da jeg stadigvæk har en uge at bestemme mig i gik jeg med til det, så nu får vi at se om det har en positiv virkning.

Men vil gerne høre hvis du har oplevet noget godt og positivt med din model og gerne dine kalibreringsforslag.

L.
Af lrev 1-2
Hej.

Har du parabol på din?

det har jeg,og hold da kæft hvor er den langsom til at finde kanalerne...dem som den KAN finde!!
Måtte have hjælp fra en antennemontør,da jeg også havde problemer med en lnb.
Han opgav at finde dem med autosøg,så til sidst sad han og tastede alle canal digital kanalerne manuelt!!

Synd at Geco ved så fornærmende lidt om de produkter de sælger,så hvis man har brug for hjælp er det nok andre steder man skal henvende sig!!

Der er bestemt plads til forbedringer,men synes nu at billedet er flot.

Lige nu tænker jeg....alternativet er et Samsung-med et klart ringere billede.

Lrev
Af THM
LAC skrev:Tv billedet imponerede mig heller ikke. Heller ikke de HD kanaler som findes på Yousee,synes mit Phillips 32" står bedre både hvad angår skarphed og farver.
L.
hvad er det for en philips du har?
er det mon fordi du er mere til et pangbillede ala philips fabriksindstillinger?
Af LAC
Da jeg modtog fjernsynet sidste uge havde jeg også problemer med at finde kanalerne. Brugte 151 som netværksid, men der skete ikke noget.så valget blev digitalekanaler, med det billederesultat som jeg har beskrevet.
I går havde jeg løbende en maildialog med Geco.
De sendte mig yousee opstillingen og med den nye softwear var der ingen problemer med at finde kanalerne.
Og billederesultatet var dejligt positivt.
Dog oplevede jeg stadigvæk det lydproblem, hvor den kommer forsent, på en af kanalerne.??

Phillips: rigtigt, ikke det store jeg har rodet med deres indstillinger og ved Philips er berømte/berygtet for deres pang farver. Og tror også at så jeg det samme billede i 46" som på min 32, så vil jeg nok få et chok
Men i går stod det altså bedre end Sharp indtil jeg fik lagt kanalerne ind på den rigtige måde.

Den får nu en uge, så får vi at se om det bliver den eller en Samsung.
Men håber sgu de får løst ventetiden på kanalskiftet, 4 sek. kan godt føles som lang tid når man holder en zap runde. O_O