Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kimnissen
Hej

Jeg har nu været igennem adskildelige fora, hjemmesider og butikker.
Der er gået det meste af eftermiddagene i godt 1½ uge på at finde det helt rigtige TV.

Kravene er:
- 42"-47"
- WiFi
- USB 2 (til hdd med diverser medier)
- Design (ingen rund fod)
- Farve: sort eller stål.

3D er ikke nødvendigt.

Budgettet er under 10.000. Men vil selvfølgelig være fint med et til 5.000 :)

Jeg mest kigget på Samsungs modeller (pga. design), men er pt. begyndt at kigge lidt imod LG. Sonys Monolithic Design virker som det lækreste design i følge mig, så noget i den stil vil være perfekt.

Billedet skal selvfølgelig være i toppen af det der kan opnåes for budgettet.

På forhånd mange tak.
Af JDK
Kan godt forstå du er begyndt at kigge mod LG,
købte LE42 730N i fredags, og så en dongle
til at gå på nettet det virker bare, og så er det jo kun
3cm tykt. Har også selv læst mange steder om hvad
man skulle købe, og IKKE købe, men er meget tilfreds
med det som hænger i vores stue nu, held og lykke med
dit valg ;), og så kan du finde det til omkring de 7000kr :)
Af Kaule
Jeg står selv og skal købe et LG LE42 730N fra Hi-Fi Klubben og ville høre hvilke vægbeslag du bruger.

Desværre sidder stikkene således at de stikker bagud med undtagelse af et enkelt HDMI og usb stik i siden.
Jeg har brug for antennestik samt SCART som sidder på bagsiden, hvorfor der som minimum skal være +3 cm frirum hvis man bruger vinklet kabler.
Af Mysen
Har du ikke mulighed for at undgå scart stikket, så er der ikke nogen vej udenom et dybt vægbeslag. Med mindre man vil ofre ca. 800 for en konverterboks. Hvis man kan nøjes med HDMI kan den komme temmelig tæt på væggen med de vinklede stik.
Af Kaule
Tror også løsningen bliver at få en ny dvd-afspiller med HDMI stik istedet for SCART, evt. en x-box eller PS3.

Hvor dybe plejer vinklede antennestik at være, ca. 2 cm?

Jeg har bestilt VOGELS THIN 305 vægbeslag, hvor afstand mellem væg og beslag kun er 1.5 cm. Jeg tror jeg må finde et andet beslag som har 3 cm til væg.
Af Mysen
Det ved jeg ikke, men min kammerat har hængt sit LG med 19mm til væggen. Jeg ved ikke om 15 mm er nok. Det tror jeg umiddelbart det er. Det er de vinklede HDMI stik, der er størst af de to. Men er der ikke et lille bitte indhak til stikkene? Altså de er vel ikke der, hvor skærmen er tykkest?
Af JDK
Jeg har købt et hvor der bliver 7cm fra bagkant af tv til væg ;)
Af Søndergaard
Jem&Fix har et standard Vesa-beslag som giver 3,5 cm mellem væg/TV.
Prisen er kr. 149,-

Hvis du afmonterer plastickappen på dit Scartstik fylder det ikke meget bagud.
Af kimnissen
Synes det er kommet lidt ud at trit med hvad jeg ønskede svar på.
Ville være rart hvis der er nogle af jer som har nogle forslag til et TV og ikke beslag.
Af Mysen
kimnissen skrev:Synes det er kommet lidt ud at trit med hvad jeg ønskede svar på.
Ville være rart hvis der er nogle af jer som har nogle forslag til et TV og ikke beslag.
PS50C7705
Panasonic G20e 42" eller 46"
50PK950n

Tjek anbefalingslisten. Der er mange til dit behov. Samsung klarer de fleste formater idag. LG mener jeg snupper ligeledes MKV filer.
Af FG
Der er også PK550N til 6500 kr og PK760N til 7300 kr