Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MadMartigan1978
Hej Alle!

Nogen der har erfaringer med dette TV?
http://www.sony.dk/product/t32-ex-series/kdl-32ex40b

Skal bruge det til soveværelset.

Nogen der ved om man kan lave, DVD/BD-afspilleren Regions Fri? Har nemlig en bunke DVD Region 1, fra de gode gamle Axel dage, hvor man let kunne købe dem.

Kender I andre TV, med indbygget DVD/BD som kan bruges 32" skal det helst være i, og samme prisleje, som ovenstående?

På Forhånd Tak.
Af nic92
Det kan den ikke efter som hvis man skal gører en blu-ray kode fri skal der noget hardware i den.
Så du kan ikke spille din kode fri dvd film
Af MadMartigan1978
nic92 skrev:Det kan den ikke efter som hvis man skal gører en blu-ray kode fri skal der noget hardware i den.
Så du kan ikke spille din kode fri dvd film
Ja, okay, men det kunne være nogen havde hørt om en eller anden ting, man kunne gøre, for at gøre den kodefri. Måske en update, eller noget..
Af Morten Kjærulff
Hejsa,

Fik du købt KDL-32EX40B? Og hvis ja, hvad er din vurdering?

/Morten
Af Marle P
Bare til jeres orientering, så er det et 50hz TV så billedet på TV'et er markant ringere end på sony'en ex500 eksempelvist. Jeg var ude i Bilka og se både ex40b og ex500 opstillet ved siden af hinanden. Ved alm digitalt signal var der ikke såååååå stor forskel, (selvom det dog var forskel nok til jeg selv ikke ville ønske at købe ex40b'eren), men der hvor der virkelig var forskel var når de satte deres blueray afspiller til ex500 og sammenlignede med billedet på ex40b'eren ved blueray film. Der var kæmpe forskel, især ved panorering, kunne ex40b'eren tydeligvis ikke følger med.

ex40b'eren er dog billig for tiden i Bilka i Aalborg. 4499,- og det er en okay pris når man tænker på der også er blueraydrev med.
(denne pris finder man dog ikke på deres hjemmeside, men den er god nok, det er prisen i øjeblikket i butikken)

Jeg valgte dog alligevel at investere i en Sony 40ex500 til 4499,- da jeg synes den leverer et hæderligt billed, på trods af det er en LCD skærm. En liiiiiille smule mat i billed som LCD skærme nu engang ofte er, men virkelig noget jeg kan leve med til den pris.
Senest rettet af Marle P 12 jan 2011, 00:14, rettet i alt 1 gang.
Af Morten Kjærulff
Jeg har prøvet at forstå forskellen mellem 50 og 100 hz, ved at læse artiklen http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1288865091.

Her står bla.
Grundet de mange kedelige bivirkninger anbefales det oftest at slå den feature der relaterer til frame interpolation fra på sit TV. I enkelte situationer kan systemet give et løft, men det er mere undtagelsen end reglen.
Betyder det at hvis man slår frame interpolation fra, så er man tilbage til det samme som et 50 hz TV ville vise?

Så vidt jeg kan se har ex500 "kun" MotionFlow (= frame interpolation) (og ikke Pro = scanning backlight), så hvorfor er det lige at ex500 er "bedre" end ex40B?

Kan man kun se forskel hvis de 2 TV står lige ved siden af hinanden, eller ved hvor og hvornår man skal kigge efter?

Jeg var i elgiganten i dag, og kunne godt se forskel på 2 tv ved siden af hinanden, men efter jeg kom hjem, synes jeg egentlig det ældgamle 21" står meget fint.

Eller er der noget jeg totalt har misforstået?

Hilsen Morten