Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af RikkeJuels
Hej!
Jeg er en pige på 20 år som leder efter en fladskærm til min nye lejlighed.
Jeg har allerede bestemt mig for, at jeg gerne vil have en plasmaskærm - og højest sandsynligt en Panasonic.
Har overvejet at købe x20'eren, men kommer pludselig i tvivl.
Ville det være bedre at vente på de nye tv? En af de vigtige ting for mig er, at tv'et skal kunne hænge på væggen, hvilket er lettere besværligt med de bagudvendte stik på de nuværende Panasonic tv. Læste et sted, at dette vist skulle være lavet om på de nye skærme.
Hvis jeg venter vil jeg nok stadig investere i deres lowend tv - men vil det være dumt at vente? Hvor meget dyrere kunne i forestille jer, at det nye tv vil koste? (hedder den x30 eller x3 eller noget?)

Håber nogen kan hjælpe med råd/forslag eller andet.

Mange hilsner

Rikke
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den nye model vil nok være et par tusinde dyrere end det billigste du finder i dag. X20 kan fås helt ned til 3500 kr på en god dag.
Af Colt
Har en buddy der lige har købt G20 - 42 til 6k.

Og tror ikke du kommer til at få et tilsvarende plasma lige forløb..

LG som lovede deres modeller ville kom ud lige efter CES messen denne uge.. Har lige udskudt det til Maj..

Så der kommer desværre nok til at gå lidt endnu :(

Så er du varm på g20 i 42' ville jeg sige go for it og nyd det.
Af RikkeJuels
Så i mener ikke det vil være ventetiden/de ekstra penge værd at vente? (:
Af Colt
Jeg tror det er præcis hvad vi lige har sagt.
Af RikkeJuels
Okay, tak for hjælpen. (:
Ender nok med at købe x20'eren så.
(Ville selvfølgelig gerne have g20, men har jeg ikke råd til pt.)
Af Colt
Lyder som et fornuftigt valg..

Pøj pøj med dit nye tv.. :)
Af Mysen
Du kan få vinkelstik til både hdmi og antenne til næsten ingen penge. Så er de bagudvendte stik ikke så besværlige alligevel og det kan sagtens hænges op..
Af RikkeJuels
Tak Mysen, det vidste jeg slet ikke - det var rart at høre. Men man kan vel alligevel ikke købe den type ophæng, som skal sidde meget tæt til væggen, vel? Man bliver vel nødt til at regne med at stikkene stadig optager noget plads?
Af Mysen
Du kan godt få det tæt til væggen, men ikke helt tæt. Hvis du har komponent eller Scart kabler, er det temmelig dyrt, da der ikke er vinkler, men kræver i stedet en form for converterboks. Desuden ved jeg ikke, hvor meget plads strømkablet har brug for.

Jeg har en kammerat, der har hængt et LG med bagudvendte stik på et beslag, der har 2 cm til væggen. Samme beslag kunne komme helt ind til 1cm fra væggen, men det var der ikke plads til. Men som sagt kræver det lige, at en X20 ejer, fortæller, hvordan strømkablet er sat fast.

Vinklet antenne:

http://www.av-cables.dk/antennekabel/vi ... el_730_da/

Vinklet HDMI:

http://www.av-cables.dk/billede_kabler/ ... 94_da.html

Man kan også få et hdmikabel, der er vinklet:

http://www.av-cables.dk/hdmi_kabel/vink ... el_393_da/
Af RikkeJuels
Tak for alle de gode links - jeg tror jeg køber mig en x20'er engang i næste uge og så må jeg lige se, hvorledes strømstikker sidder bagpå og så senere købe mig et ophæng!
Kender i nogle steder/mærker af ophæng, som er til at komme i nærheden af rent prismæssigt? Har kigget lidt omkring og synet at prisen godt kan være lidt pebret!