Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle !
Jeg er på udkig efter et nyt fjernsyn, og har spottet to, som jeg er ekstra interesseret i.
Nemlig Samsung LE-40C755 og Samsung UE40-C6005. Prismæssigt er de næsten ens.
(C755 fåes til 6499,- og C6005 fåes til ca. 6000,-)

Problemet er bare at jeg ikk kan vælge, og diskussionen går på: LED eller LCD?

Håber i kan svare på mit spørgsmål: C755 eller C6005 = LED eller LCD?
Er der evt. nogen af jer som har gode/dårlige erfaringer med disse fjernsyn?

Hilsen kevin-kristensen ;-)
Senest rettet af kevin-kristense 10 jan 2011, 16:07, rettet i alt 1 gang.
Af Colt
Jeg har selv lige sendt et UE46c6005 tilbage "LED" da der var overdreven meget clouding på det..
Rammen på tv'et var ikke tæt nok på panelet og derfor når der skulle vises sort var det ikke kun i hjørnet men hele vejen rundt i kanten..

+ Jeg må sige det føles som et billigere tv.

Har set der er mindst en mere herinde der også sendte deres tilbage af samme årsag..

Hvorimod 755 modellen du taler om, kommer du en serie højere op hos Samsung.. Den er dog det større i røven.
Men du får så 3d og bedre teknologi med det tv.

Så jeg ville give 755'eren min stemme..
Jeg har lige købt C755 hos Elgigantens webshop. Grunden til at jeg købte det her og ikke hos Wupti var at der var kortere leveringstid hos Elgiganten.
Jeg overvejede også C6005, men endte altså med at købe C755. En af grundene dette var at jeg fik det indtryk at billede er bedre på C755, ligesom jeg ikke har behov for et tyndt TV.
Noget du skal være opmærksom på med C755 er at der åbenbart er lidt problemer med input lag, hvilket man dog åbenbart skal være hardcore gamer for at opdage - jeg aner dog ikke om det samme problem gør sig gældende for C6005.

Du kan bl.a. læse om folks erfaringer med C755 her: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=19370
Brugeren lth skrev endvidere følgende i min tråd ( http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=19779 ):
Hejsa.

Jeg har et C755 - er rigtig godt tilfreds med det.

Der har tidligere været nævnt noget om unputlag i diverse fora - dette har jeg aldrig set noget til.

Jeg har ikke endnu benyttet mig af 3D på det.
TV'et er topdollar her fra.

Ellers er det "bare" om at søge i forum efter de to modeller.

Håber det hjalp lidt.
Af Colt
Jeg vil også forslå el-mutanten da min sidste oplevelse med wupti, godt nok blev den sidste
Colt skrev:Jeg vil også forslå el-mutanten da min sidste oplevelse med wupti, godt nok blev den sidste
Det må du meget gerne uddybe.

OT så kan du (trådstarter) læse flere kommentarer fra folk der har prøvet C755 her, hvor du også finder en anmeldelse af skærmen (den engelske udgave): http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung- ... 709761.htm
Af Steen308
Jeg har købt et 6005 som jeg skal ha sendt tilbage til wupti pga. clouding (mangler bare lige at de svare på min mail) Så jeg vil fraråde dig at købe det 6005.
Har dog lidt svært ved at finde ud af hvad jeg så skal vælge da jeg gerne vil have et tv til gaming og så må det også gerne være tyndt.
Af Mysen
42le8500?

Jeg ved ikke, om denne ikke-nordiske model vil volde nogen problemer, men den er ca 5000 billigere end den nordiske model, så det er noget af et kup, hvis den ikke gør.
Af kevin-kristense
Mysen skrev:42le8500?

Jeg ved ikke, om denne ikke-nordiske model vil volde nogen problemer, men den er ca 5000 billigere end den nordiske model, så det er noget af et kup, hvis den ikke gør.
Da 40" allerede er rigeligt, vil 42" nok blive lidt for stort. Men ellers tak for budet ;-)