Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kimnissen
Hej

Findes der et TV på markedet med PVR funktion og to tunere? Således at man f.eks. kan se DR1 og optage på TV2 samtidig?

Need to have:
- PVR
- EPG
- 40"-46"
- WiFi
- Internet TV

Nice to have:
- 3D

Budgettet er 8000 kr. Designet er vigtigt.

På forhånd mange tak for hjælpen.
Af Johnoc
Hvor ser du det i det link du viser?

Jeg har prøvet at søge flere steder på nettet, men har ikke fundet noget om det endnu. Jeg ved fra recordere.dk at panasonics ikke har 2 tunere så man kan optage et program mens man ser et andet. Jeg kan bare ikke finde noget om samsung endnu.
Brugeravatar
Af Princesslea
hehe ja, jeg kan se at de har ændret samsung specs nu, efter de har fået lidt info fra CES... de har dog ikke ændret deres panasonic info endnu, der står stadig:

Panasonic VT30 Series.
Specifikationer: Typenumre: Billede:
Plasma-TV
Full HD
3D-tv
600Hz
THX
4x HDMI
PVR * 32 GB intern hukommelse
2 tunere

men det får de nok også snart ændret, da som du netop siger, at Recordere.dk har undersøgt det og Pana har ikke 2 tunere.

Jeg spurgte dem derfor igår:
Lea - 2011/01/08
Ved I noget om, om der er 2 tunere i Samsungs modeller så man kan optage anden kanal end man ser? når der nu ikke er kommet det i Panasonics..

og har fået svaret:
Hummelmose - recordere.dk - 2011/01/08
@Lea: Ingen dual tuner specifikationer desværre
Brugeravatar
Af Inside
Er det slet ikke muligt på nogen TV og optage på den digitale tuner, og så se videre på den analoge?
Af Johnoc
Håber virkelig der er 2 tunere i. Ville godt nok være rart at slippe for yousee boksen men stadig være i stand til at optage mens man ser noget andet. Kan se de samtidigt har præsenteret en ny kabeltv-optager med bluray-afspiller, som nok kommer til at erstatte den nuværende yousee-boks. Derfor sætter jeg ikke for høje forhåbninger om 2 tunere da flere sikkert vil fravælge kabeltv-optageren hvis der var 2 tunere indbygget i tv'et.
Brugeravatar
Af Princesslea
så vidt jeg har forstået
(har ikke selv et nyt tv endnu) så kan man godt se fx. bluray imens man optager, så går derfor udfra at hvis man kan det, så kan man vel se/gøre alt fra HDMI indgangene. men altså ikke andet end det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Harddiskoptageren kommer ikke til boksen i almindelighed. Du snakker måske kun om din egen husstand? Samsung har haft DVB-C optagere på markedet i mere endet år nu. De har dog kun 1 tuner.
Af Rene
samsung har en hd optager. og der kan man godt optage feks tv2 og så se dr1 samtidig. men det kræver naturligvis at man har et digital fladskærm. man optager jo bare på optageren og så bruger man bare tuneren i tvet til at se tv.
Af Johnoc
Ja men så er man vel stadig nødt til at have en harddiskoptager stående?

Hvis TV'et havde 2 tunere var det hele jo integreret i tv'et og så skulle man bare plugge en usb harddisk, der ikke fylder, ind i siden på tv'et og så havde man samme funktion.

Jeg vil nemlig gerne undgå alt overflødig hardware med alle de ledninger der fylder rundt om tv'et.
Af Mysen
Jeg kan sagtens følge dig, og jeg har faktisk også smidt min yousee boks med to DVB-c tunere ind i soveværelset, fordi jeg hellere vil undvære boksen, end kunne bruge de ekstra funktioner.

Det bliver spændende at se, om der ikke skulle være nogle modeller med 2 tunere.