Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mhk1989
Tak for alle svarene indtil videre :)

Jeg kan forstå at X20 umilddelbart vil være et godt valg..
Jeg må dog gøre op med mig selv, om jeg vil have plasma, når nu chancen for retention er der - selvom jeg kan forstå, at den er lille...
Jeg er nok typen, der ikke kan tage, hvis der er det mindste problem med det ::l

Nogen der er har erfaring med Philips'en? Får jeg bedre LCD-skærm for 4000?
37PFL5405H
Brugeravatar
Af MigSelv
Retention er ikke det "farlige", det er burn in der er et problem. Retention kan "arbejdes" væk, det kan burn in ikke.
Faren for retention og i måske sidste ende burn in, er nærmest ikke eksisterende efter tilkøring.
Knægtens 2 år gamle 42"lcd, lider nu derimod af retention efter kort tids ps3 spil. Dette er kommet med alderen? Efter brug og i slukket tilstand, går der et minuts tid, føren skærmen er fri for "aftryk".
Af mhk1989
Altså jeg vil måske synes, at det er træls i starten, eller break in-fasen, at skulle tænke over hvad man lige gør for at undgå retention og burn in - og så er jeg nok typen, der vil holde øje med det, og ikke vil acceptere hvis sådan noget opstår :/
Men er stadig ved at gøre op med mig selv, hvad det skal være - overbevis mig !

Hvis jeg kigger hen mod LCD i 4000kr.-klassen, hvad skal jeg så vælge?

Philips-37PFL5405H

eller måske et lidt dyrere valg
Sony-KDL37EX500

Andre foreslag?
Af PeterD
Jeg kunne lave en liste med 10-15 tv, som ville passe til dit budget, men jeg vælger kun at nævne de bedste Panasonic X20 og Philips 37PFL5405H.

2 fremragende tv, men skal jeg vælge 1, må det være X20.

Her er der rigtig god mening i sætningrn : "Value for money"
Af mhk1989
PeterD skrev:Jeg kunne lave en liste med 10-15 tv, som ville passe til dit budget, men jeg vælger kun at nævne de bedste Panasonic X20 og Philips 37PFL5405H.

2 fremragende tv, men skal jeg vælge 1, må det være X20.

Her er der rigtig god mening i sætningrn : "Value for money"
Vil I anbefale denne Philips fremfor Sony EX500?

Hvordan er "Buzzzz" lyden på X20'eren?
Af PeterD
Philips'en anbefales af Flatpanels.dk.

Lægger du høret helt ned på bagbeklædningen kan du høre en svag "ssss" lyd fra X20'eren, men står du 50 cm fra kan du ikke høre noget, selv når du sætter tvet på mute...

Der er ingen blæser i X20.

Det er et valg mellem LCD og plasma....