Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bang
:)
Jeg søger med mellemrum efter nye opdateringer til mit TV i soveværelset i håbet om, at slippe af med følgende bugs..

1: Irriterende, at der går mere end 5 sek. før Volume-bar forsvinder ved regulering af lyd !:(

2: Ved text-tv, skal man trykke på knappen 3 gange før man er ude af det igen..(første tryk: text-tv & tv-billede til højre nedscaleret og
andet tryk ren text-tv i fuld skærm) og PLUS lyden samtidigt forsvinder ved disse 3 tryk på remoten, ligesom der "mutes" ...pisse træls siger jeg bare!! !:(

3: NatGeoWILD HD, lipsync er helt tosset.. mener også det sker på drHD..

Jeg er koblet på stofa gennem lokal antenneforening, og alle kanaler er digitalt installeret på tv´et...

Den firmware jeg køre nu er fra juli engang ( PKG 1.741EA ) og der er
ikke kommet nye siden.. øv!

Er der nogen der har de samme problemer som jeg!?
Er bange for det bare er noget jeg må leve med..

Mvh Dennis
Brugeravatar
Af Infinity
Nej sådan er den generation af Sony fladskærme desværre,
men 2)eren klare du ved tryk på Digital TV, så skifter du direkte tilbage. 8)
Af JPE
Har et Sony 40-EX500 og Stofa, og oplever også problemer med sync mellem billed og lyd på DR HD og Nat Geo Wild HD. Meget generende for oplevelsen.

Så du er ikke den eneste med det problem. Og jeg synes også at have læst et sted, at der er andre der har sync problemer med bl.a. DR HD. Jeg har dog ikke kunnet finde ud af hvor årsagen til problemet skal findes, om det Sony TV´et eller Stofa. Min fornemmelse siger mig, at det er et problem hos Stofa og signalet derfra.

Du har ret i det med text-tv. Det er lidt tosset at man skal trykke tre gange inden man er ude af text-tv igen. Jeg kan ikke helt få Infinitys råd om at trykke på Digital TV til at virke? Man slår jo over på analogt signal hvis man trykker på den knap...
Brugeravatar
Af bang
Jamen alletiders med løsningen på txt-tv knap, det vil jeg prøve.. :) Tak for det!!
Men øv hvor er det bare træls også med den Volume-bar der bliver hængende henover underteksterne.. ikk fordi jeg ikke forstår engelsk, men det er bare et stort irritations-moment for mig..
helt ærligt, det er hele 5 sek. før det er væk igen..
Jeg forstår ikke hvorfor Sony ikke har bedre menu-funktioner i deres tv, sammenlignet med andre tv-fabrikanter/mærker, nu tænker jeg på hvor meget skønnere deres mobil-menuer var/er sammenlignet med samsung-mobiler, eksempelvis... :o
Brugeravatar
Af Infinity
DR HD er fint i sync her med YouSee, København
Brugeravatar
Af bang
Jo det med at trykke på Digital-knappen virker for mig, skønt ;)
Har lige prøvet det.. Måske du med din EX500 skal prøve alternative knapper på din remote!?

Men jo, Godzilla lige nu på DR HD er talen forud for mundbevægelserne.. **** hvor er det træls at se på!!! Grrr.r..... !:(
Af JensenAmager
Infinity skrev:DR HD er fint i sync her med YouSee, København
Heller ingen problemer her med sync på EX 500 med YouSee, København. Fejlen må ligge hos Stofa
Af Mrbrunodk
Jeg har også problemer med lipsync og har også Stofa.
Jeg har fundet en work around.
Tryk på Audio og vælg Dansk 2/0 så er der sync igen.