Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mordeous
MigSelv skrev:De første G20 modeller, viste sig at have en hardwarefejl/fejlplacering af komponent.
Ved du noget om hvordan man kan identificere sin G20, med henblik på at finde ud af om det er en af disse tidlige modeller? - Jeg sidder pt. med nummer 3 G20 fra Elgiganten, og alle 3 buzzer mere end jeg kan acceptere - Mon Elgiganten har en dårlig sending, eller også er jeg bare uheldig - Jeg regner med at returnere denne også, og overvejer evt. at få mine penge igen.

Jeg kan ikke huske hvor jeg har læst / hørt, at 46" modellen ikke lider af buzz, mon det har noget på sig?

//Mordeous
Af Newman
Jeg har investeret i G20 og er virkelig tilfreds, har kalibreret det efter testen herinde, og alt er bare virkeligt lækkert !

Kan godt være jeg ikke er den største fanatiker, men kan virkelig ikke høre nogen Buzz eller se noget slør eller andet som skulle ha en negativ effekt - Superb billede og designet passer faktisk ind i mit hjem.. om folk vil tro det eller ej er deres sag :)

Har brugt tv'et både til almindeligt tv/film og ps3 og computer opkobling, ingen tegn på burnin eller andet... selvom jeg er faldet i søvn foran skærmen.

det eneste minus er lyden, men sådan er det stort set på alle Tv i dag... næste projekt for mig er at finde en fornuftig soundbar.

Håber det hjalp lidt..
Af Captain Awesome
Hvis du allerede nu har bestemt dig for at du vil have et Panasonic TV, så ville jeg vente. Sidste år var de hurtigt ude, især G20 mener jeg kom relativt tidligt ud(Kunne man ikke allerede få fingrene i et i slutningen af februar?)

De nye TV bliver uden tvivl bedre rent billedmæssigt(logisk nok), men det vigtigste synes jeg umiddelbart er at det ser ud til at Panasonic tager et kæmpe skridt i den rigtige retning rent designmæssigt.

Deres 2010 line-up er jo decideret pinlige at se på når de ikke er tændte :D

Jeg har stadig mareridt over X20 :(
Af PeterD
Tilgengæld får du søde/våde drømme når du tænker på billedkvaliteten sammenlignet med konkurrenterne... 8)
Brugeravatar
Af Tonser
PeterD skrev:Tilgengæld får du søde/våde drømme når du tænker på billedkvaliteten sammenlignet med konkurrenterne... 8)
Hehe, det er jeg glad for at høre. Jeg regner selv med at købe et Panasonic Viera TX-P37X20 inden længe (jf. http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=19779 ), med mindre folk herinde får mig overbevist om at der findes bedre alternativer.
Af PeterD
...et klart svar: Ikke hvis du sammenligner billedkvalitet og sortniveau pr. krone.

Men der fåes nok tyndere skærme hos konkurrenterne, hvis det skal på væggen.

Det eneste jeg venter på er flere kanaler i HDkvalitet (TV2 og DR1) så vores flade tv kommer til sin ret..
Brugeravatar
Af Tonser
PeterD skrev:...et klart svar: Ikke hvis du sammenligner billedkvalitet og sortniveau pr. krone.

Men der fåes nok tyndere skærme hos konkurrenterne, hvis det skal på væggen.

Det eneste jeg venter på er flere kanaler i HDkvalitet (TV2 og DR1) så vores flade tv kommer til sin ret..
Jeg er som sådan heller ikke så meget i tvivl ang. soveværelsesfjernsynet, der (som det også fremgår af tråden) bare skal stå på en kommode. Man ved dog aldrig om der skulle være bedre alternativer, så jeg venter spændt på hvad andre folk skriver - du skal dog have tak for dit input, da det er med til at fjerne den sidste tvivl.
Det er mere stuefjernsynet jeg er i tvivl om, da der findes et hav af fornuftige fjernsyn til omkring 6500 (jeg har desværre ikke plads til Panasonic Viera TX-P42G20E, ellers havde jeg nok ikke tøvet med at købe dette).
Af Captain Awesome
Jeg forstår simpelthen ikke hvis du vil købe et X20 nu. Ja, det er billigt og giver et fint billede for pengene, men det er også ubeskrivelig grimt. :D

Og især når der formentlig kommer nye tv fra Panasonic om 2-3 måneders tid. Så får man både pænt design og bedre billedkvalitet, der bør man altså lige slå koldt vand i blodet. Umiddelbart ser de nye Panasonic TV meget flottere ud end dem fra 2010...

Personligt kan jeg slet ikke se nogen idé i at købe et Panasonic TV, de penge man sparer mener jeg ikke opvejer at man får et dårlige tv. Især et lav budget tv som X20 sparer man jo intet på...

Men det er selvfølgelig op til en selv.
Brugeravatar
Af Tonser
Captain Awesome skrev:Jeg forstår simpelthen ikke hvis du vil købe et X20 nu. Ja, det er billigt og giver et fint billede for pengene, men det er også ubeskrivelig grimt. :D

Og især når der formentlig kommer nye tv fra Panasonic om 2-3 måneders tid. Så får man både pænt design og bedre billedkvalitet, der bør man altså lige slå koldt vand i blodet. Umiddelbart ser de nye Panasonic TV meget flottere ud end dem fra 2010...

Personligt kan jeg slet ikke se nogen idé i at købe et Panasonic TV, de penge man sparer mener jeg ikke opvejer at man får et dårlige tv. Især et lav budget tv som X20 sparer man jo intet på...

Men det er selvfølgelig op til en selv.
Som udgangspunkt er jeg ret ligeglad med design. Så længe det leverer et godt billede til prisen er jeg glad.
Den med at man kan vente 2-3 måneder kan man jo bruge hele tiden (om ikke andet så iht. at priserne hele tiden falder), jeg kan dog godt følge dig i denne sammenhæng, når der nu formodentlig kommer nye fjernsyn om 2-3 måneder. Til gengæld aner jeg ikke hvad de nye fjernsyn kommer til at koste, så jeg regner stadig med snarest muligt at købe et X20 til soveværelset.
Du må meget gerne uddybe "Personligt kan jeg slet ikke se nogen idé i at købe et Panasonic TV, de penge man sparer mener jeg ikke opvejer at man får et dårlige tv. Især et lav budget tv som X20 sparer man jo intet på...". Jeg troede netop at man fik meget for pengene i X20. Udover det så skal skærmen kun bruges til at se fjernsyn, hvorfor jeg sagtens kan leve med en forholdsvis ringe billedkvalitet. X20 kommer nok ikke til at falde meget mere i pris, så jeg kan vel lige så godt købe det nu.
Brugeravatar
Af Inside
Har vi ikke også før set, at når lagerne af de gamle panasonic modeller slipper op før release af de nye modeller, så stiger priserne faktisk lidt igen?

Så nu ville nok være det ideelle tidspunkt at få fat i en billig X20. Det er i hvert fald min vurdering.

Og kan så sige, at jeg selv har 37X20 i soveværelset, og det har virkelig godt billede til prisen, især ved SD! Ser man HD, så kan man godt se det ikke kan følge med de større modeller, men det er der jo intet at sige til til den pris.
Brugeravatar
Af Tonser
Inside skrev:Har vi ikke også før set, at når lagerne af de gamle panasonic modeller slipper op før release af de nye modeller, så stiger priserne faktisk lidt igen?

Så nu ville nok være det ideelle tidspunkt at få fat i en billig X20. Det er i hvert fald min vurdering.

Og kan så sige, at jeg selv har 37X20 i soveværelset, og det har virkelig godt billede til prisen, især ved SD! Ser man HD, så kan man godt se det ikke kan følge med de større modeller, men det er der jo intet at sige til til den pris.
Det kan der sikkert være noget om. Jeg håber på at få lidt respons på min tråd hen over weekenden, hvorefter jeg har tænkt mig tage ud og se fjernsynene live om mandagen, og efterfølgende købe dem over nettet. Men det skal da lige passe at de sætter prisen op på X20 (og Samsung C755 som jeg har set på til stuen) på mandag.
Det er i øvrigt godt at høre at du selv er tilfreds med X20, da det bakker min hypotese op om at jeg har fundet det rigtige fjernsyn til soveværelset.
Af Captain Awesome
Tonser skrev:Som udgangspunkt er jeg ret ligeglad med design. Så længe det leverer et godt billede til prisen er jeg glad.
Den med at man kan vente 2-3 måneder kan man jo bruge hele tiden (om ikke andet så iht. at priserne hele tiden falder), jeg kan dog godt følge dig i denne sammenhæng, når der nu formodentlig kommer nye fjernsyn om 2-3 måneder. Til gengæld aner jeg ikke hvad de nye fjernsyn kommer til at koste, så jeg regner stadig med snarest muligt at købe et X20 til soveværelset.
Du må meget gerne uddybe "Personligt kan jeg slet ikke se nogen idé i at købe et Panasonic TV, de penge man sparer mener jeg ikke opvejer at man får et dårlige tv. Især et lav budget tv som X20 sparer man jo intet på...". Jeg troede netop at man fik meget for pengene i X20. Udover det så skal skærmen kun bruges til at se fjernsyn, hvorfor jeg sagtens kan leve med en forholdsvis ringe billedkvalitet. X20 kommer nok ikke til at falde meget mere i pris, så jeg kan vel lige så godt købe det nu.
Hvis du er fuldstændig ligeglad med design, så er det jo bare at vælge X20. Personligt kan jeg slet ikke abstrahere fra de grimme "riller/prikker". Det er simpelthen så grimt at det ødelægger filmoplevelsen :D

Det er også lidt forkert det du skriver med at man altid kan vente. Ja, priserne falder, men de forskellige tv udkommer jo kun en gang om året. Du virker til at være ret sikker på at det skal være et Panasonic X tv og de udkommer som sagt kun en gang om året, så det er ret let at gennemskue hvornår næste generation udkommer.

Angående det med at købe et X20 nu, så mener jeg blot at man ikke sparer så meget, fordi der jo ikke er så meget at give rabat af på grund af den lave pris. Jeg mener at 42X20 kostede 5K op til release og så ellers faldt hurtigt til 4-4.5K. Nu kan man vist finde det enkelte steder til 3.5K, men det er stadig ikke så meget man har sparet i forhold til start prisen. På nogle af de dyre tv kan man jo spare alt mellem 5-10K hvis man er heldig.

Derudover tvivler jeg på at X30 bliver særlig dyr...