Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mundt
Hejsa..

Jeg er røget på plasma bølgen, men er røget i "total-fokus-på-buzz" fælden..

Jeg købte min 63c7705 hos komplet og jeg syntes det buzzede rimelig kraftigt fra bagpanelet. Jeg valgte så at købe en til, så jeg kunne sammenligne. Nr.2 buzzede ikke lige så meget fra bagsiden men tilgengæld ret meget fra fronten.. dvs selve skærmen. Om det så er reel plasma-buzz eller om det er for meget ved jeg ikke. Nr.1 er røget retur og nr. 2 hænger på væggen.
Jeg er sgu stadig i tvivl, for når man læser herinde, så er der folk der oplever, at de skal have hovedet helt hen til billedet for at høre buzz.

Der bliver i et indlæg herinde skrevet, at plasma-buzz bliver mindre, når skærmen er kørt til (100-300) timer... Holder det vand??

Jacob
Af bleze
Det er ikke min erfaring at buzz bliver mindre med tiden. Retention på dit nye TV bliver dog bedre.
Jeg er super glad for mit PS63C7705 pånær lige buzz men det er langt bedre end sidste års modeller og jeg kan leve med niveauet so far. Jeg flytter det nok lidt højere på væggen, det vil nok hjælpe lidt yderligere.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har heller ikke oplevelsen af, at buzz aftager. Mit eget Pio-TV buzz'er præcis ligeså meget som det altid har gjort.
Af Colt
Jeg har også oplevet buzz forskelligt.. Har haft den bag på panelet men på mit 7705 var det meget "lige på" skærmen som jeg næsten syntes er værre for virker som om det sender det direkte ud i rummet hvor bagom pludselig ikke virkede så slemt.

Jeg har også kørt 100-200 run-in på godt 5 plasma skærme de sidste 2 måneder og har ikke oplevet at buzz er blevet mindre men dog har jeg mærket betydelig retention forskel.
Af mundt
@ Bleze:

Hvor oplever du at buzzen kommer fra?
Af mundt
@ Colt:

Har du haft 5 forskellige c7705'ere? I så fald, kunne du høre forskel i buzz på dem?
Af Colt
nej har haft.. 2x ps50c685 1x LG 50pk950n og 2x ps50c7705.. + UE46c6005 led..

Og de 685 modellerne var skrabet og slet ikke i klasse med 7705 men der fik jeg panelet skiftet pga. buzz og pixel fejl..

Har så efterfølgende prøvet 2x 7705 hvor jeg ligesom dig har oplevet buzz og stor forskel i retention fra panel til panel..

Hvor mit første panel var buzz'en fra røven af skærmen som det også var på 685 modellerne.. Men den jeg har nu er det en helt anden form for buzz som nærmest kommer midt i skærmen / panelet og er mere udad rettet..

Det eneste jeg kan sige fra al den erfaring er at det er utrolig så stor forskel der er fra panel til panel med de her modeller både med buzz og retention..
Jeg er vild med samsungs produkter og deres prestige service.. Men syntes virkelig de mangler noget kvalitets kontrol på deres produkter fører de sender dem fra fabrikken..

Har endvidere den sidste måned fået byttet panel 5 gange nu på mit 2½ år gamle smasung 40 LCD via forsikringen der er tegnet på det da der gang på gang er smidt nyt panel i med 1-3 sten døde pixel.

Så det er desværre lidt et lotteri med de paneler hvilket det jo ikke burde være..
Mit LG 950n plasma har kørt uden problemer og uden buzz eller den ville retention.. Inde i soveværelset fra day one.

Så det er ikke alle plasma eller fordi jeg ikke formår at være tilfreds med et tv.
Jeg vil bare gerne ligesom dig gerne have et produkt for så mange penge der lever op til hvad man kan forvente af det.
Af josas
Hej Colt,

Jeg kan ikke kommentere på LG buzz, men oplever selv 'problemer' med mit 42G20. Jeg skal ikke kunne sige om det er mere eller mindre i forhold til andre herinde, men for mit eget vedkommende er det i alt fald rigeligt til at genere. Jeg har haft skærmen siden først i november, og kan desværre ikke høre nogen forbedringer. Jeg har været i kontakt med forhandler, og afventer at han afhenter det for at sende det til mekanikeren. Jf. andre tråde forventer jeg dog at få det tilbage uden synderlige forbedringer. Havde jeg været mere obs på det fra starten, var det sikkert røget retur da jeg finder det ret generende.

Det skal dog siges, at jeg har lyttet til andre plasma skærme, som ikke buzzer nær så meget som mit eget, og som rent faktisk var på et niveau som jeg ville finde acceptabelt.

Altså: Buzz på min P42G20 er ikke aftaget med tiden - endnu.
Af Colt
Ved også fra venner af at g20 fra panasonic kan fås uden alt det buzz så håber dit får et nyt panel i sig uden..!

Og nej buzz bliver ikke just bedre med tiden.

Der hvor man især ligger mærke til det syntes jeg er på når der kommer hvid kontrakt i film eller bare et helt hvidt billed
Af maskus
Colt skrev:Ved også fra venner af at g20 fra panasonic kan fås uden alt det buzz så håber dit får et nyt panel i sig uden..!

Og nej buzz bliver ikke just bedre med tiden.

Der hvor man især ligger mærke til det syntes jeg er på når der kommer hvid kontrakt i film eller bare et helt hvidt billed
Jeps, jeg er så heldig med en 50G20 uden buzz eller dvs. jeg kan svagt ane noget ved hvide billeder og helt skruet ned og 30-40 cm fra skærmen, men det er så lidt, at jeg tvivler på, at nogen ville blive generet af det...
Af mundt
Problemet er bare at man ikke har en reference man kan læne sig op af.. Man har kun det tv man har hængende på væggen. Og det er jo så subjektivt hvad man synes er meget buzz.

Jeg har faktisk overvejet at hoppe på LGs PX950.. Den bliver rost synes jeg. Er der nogen der har oplevet den?
Af Colt
fra pk950n som jeg har kan jeg næsten kun sige go for it.. For det er dens buzz osv. jeg har holdt mine andre skærme oppe imod..

Men jeg har ikke haft hands on it...

Men syntes du har ret i det virker som en super lækker skærm.
Af josas
Min besked var 'selvfølgelig' til Mundt, og ikke til Colt. Det var mig der lige sov :)

Hvis du på nogen måde kan vente er det jo også en mulighed at se hvad CES byder på. Personligt synes jeg f.eks. at LG's Nano LED TV ser spændende ud :) Men de er selvfølgelig nok også prissat derefter :)
Af mundt
@ Bleze

Nå nu fik jeg flyttet skærmen 35 cm højere op på væggen og det gjorde det betydelig bedre. Nu kan jeg kun høre buzz fra sofaen, når tv'et er muted eller hvis jeg virkelig lytter efter det.

Sad og så en film med et stort smil, da jeg slet ikke blev "forstyrret"... Kun lidt af kæresten... Måske det også ville hjælpe at flytte hende :-)

Retention oplever jeg ikke, og jeg har endda prøvet at fremprovokere det.

Jacob