Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg overvejer et nyt TV, og har kig på PS50C7705.

Nu læser jeg så, at Samsung kommer med nye 3D-modeller (artiklen på forsiden af flatpanels.dk).

Så kan jeg jo ikke undgå at tænke - skal man vente, og istedet købe et af disse? Hvad bliver prisforskellen?

Teknologien vil jo altid fortsætte, så TV vil altid blive forældret - men hvornår er det rigtige tidspunkt at købe?
Af Colt
Jeg har nettop sendt mit ps50c7705 tilbage eftersom jeg have buzz problemer og ville benytte mig af de 14 dages returret..

Der er aldrig noget perfekt tidspunkt at købe et tv efter min mening..
For som du kan se kommer de nye modeller på marked nu og forhåbentlig til Danmark inden for et par måneder..

Fordelen ved at købe nu er at disse modeller som du kan få nu er der mange med erfaringer på og anmeldelser + de måske er faldet lidt i pris.

Hvorimod de nye modeller kommer med ny teknologi + udseene "selvom samsungs plasma er ret ens i design dog med større skærm da rammen er cuttet lidt ned"

Jeg sendte mit tilbage for i stedet for at få skiftet panel osv. i det.
Nu vil jeg hellere give det en 2-3 måneder og se hvad de nye modeller kommer til at koste..

Man kan altid sætte sig ned og vente.. Så det er en smag og behag sag..
Men syntes de nye modeller ser lækre ud og derfor ville være lidt ærgerlig over at sidde med et nyt af de nu snart "gamle" modeller :)

Hvad angår priser så som du kan se er der meget focus på de nye modeller på siden og du vil sikkert få et spot på priserne inden for den næste uges tid mens CES messen kører i Las Vegas nu.
Af Nico
Plus det som 2009 modellerne var faldet til, det blev 2010 modeller ca. prissat til lige da de ankom. Kan være vi ser samme tendens i år. ;)
Af Colt
@Nico nu skal jeg lige forstå den ret :)

For jeg opfatter det som at et tv f.eks kan være faldet 2000 kr i pris til dags dato i forhold til ny pris for et lille års tid siden.

Det du så siger er at de modeller der skal erstatte den måske vil prøve at holde det 2000 kr drop ?

For kunne fame være lækkert hvis det kunne være et "muligt" tilfælde, hvis jeg forstå det ret.
Af trykkertor
Nå ville jeg ventet.
Der er jo, (om end så meget tvivlsomt), mulig at Samsung har fået lavet noget med Buzz-problemet. (Igen, jeg har mine STORE tvivl).
Men 2010-serien var første serie med 3D. Og de har fået lavet sig nogle gode erfaringer med systemet. Så mon ikke der kommer bedre 3D-oplevelser på de nye tv.
Panasonic-kunderne gør ihvertfald smart med at vænte.
For 2011 har mere lys, (nødvendig for 3D), og Kuro-sort.
Så hos den producenten regner jeg med der er ennu større forskel mellem 2010 og 2011 modellerne.

Hvis du tænker økonomi og et godt kup, så er klart Samsung 2010-modellerne noget at vurdere nu hen mod februar marts.
Stadig gode apparater der nu sælges for mange tusinde mindre end hvad vi andre betalte for dem for 3-6 måneder siden.
Af Johnoc
Jeg er i præcis samme dilemma. Jeg havde allerede i september besluttet mig for at nu skulle jeg have udskiftet b&o billedrørs-tv'et med en fladskærm, men havde udskudt det her til januar mhp at gøre et godt udsalgskøb. Da jeg så læste at de nye modeller ville blive lanceret på CES her i starten af januar tænkte jeg at jeg lige ville se hvad de kunne byde på og efter at have set dem tror jeg også jeg venter til foråret når de kommer. Som Colt siger så kan man vente og vente og jeg kan også godt lide at der er gjort erfaringer omring produkterne, så når der foreligger test og endelige priser tager jeg mit valg. Der kan næstenkun ske det i mellemtiden at 2010 modellerne falder yderligere, så hvis man kan holde ud at vente de mdr ekstra så er det jo win-win.
Brugeravatar
Af David Munch
Endnu en i samme dilemma.

Jeg må indrømme at efter at have set hvor lille rammen er i Samsungs 2011 serie, så er jeg nød til at vente og se hvad prisen ender på.. ^_^
Af mundt
Hej

Hvis man kan leve med kritikpunkterne på c7705eren, skal man da bare købe nu. Der går vel et halvt år før de nye skærme er i butikkerne og der er lavet tests og til den tid er der kun et halvt år til de begynder at snakke om 2012 modellerne ;-)
Jeg tror ikke på at prisen på '11erne starter hvor '10erne er nu..

Hvis man er bange for, at der kommer noget bedre, skal man slet ikke købe noget :-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis man kan spotte noget i de nyheder, der kommer fra CES lige nu, som man måske var mere hooked på end en 2010-model, så ville jeg helt klart vente.

Modellerne fra eks. Panasonic rammer allerede markedet i februar/marts, men prisen bliver helt sikkert en tand højere end det nuværende niveau for '10-modellerne.
Af Nico
Colt skrev:@Nico nu skal jeg lige forstå den ret :)

For jeg opfatter det som at et tv f.eks kan være faldet 2000 kr i pris til dags dato i forhold til ny pris for et lille års tid siden.

Det du så siger er at de modeller der skal erstatte den måske vil prøve at holde det 2000 kr drop ?

For kunne fame være lækkert hvis det kunne være et "muligt" tilfælde, hvis jeg forstå det ret.
Det korrekt forstået, vi så det blandt andet med B855 og PSxxC7705, men det nu nok begrænset hvor langt prisen kan presses ned. Så denne tendens ser vi nok ikke hvert år, men man har da lov at håbe.. ;)
Af Colt
I lige mit tilfælde nu håber man meget :)

Kunne fame være lækkert.. Men står som udgangspunkt og er klar over det nok bliver en 1500-2000kr mere der bliver lagt oven i de nye.
Da det lader til at alle de lidt større firmaer nu har presset hinanden helt i bund med prisen på dette års modeller.
Af Mysen
Jeg tror at man gør det bedste køb lige nu. Der er så mange tusinde kroner at spare på 2010 modellerne lige nu.
Det er meget muligt, at man kan få et Panasonic anno 11. allerede om en måned eller 2, men hvis man venter yderligere 10 måneder, kan man altså spare rigtig mange penge, inden det hele starter forfra.

Jeg tror ikke på, at der er en pokkers stor forskel hos samsung. De har beholdt næsten det samme design,(som også gjaldt for B855.) Og så tror jeg heller ikke på at buzz er elimineret.
Deres LED modeller er blevet super smukke designmæssigt, men det er altså stadig edge-led. Og så er 3D stadig med aktive briller, hvilket jeg ikke ser som en fremtidssikring. Det er ganske fint nu, men eksisterer jo altså også på 2010 modellerne.

Panasonic derimod kommer muligvis med kuro teknologi, selv om det langt fra er sikkert, at det overhovedet kan integreres i deres 3D paneler. Til gengæld er den store forskel efter min mening deres nye design. Der er en Verden til forskel her på disse kontra 2010 modellerne. Men det er selvfølgelig bare min egen personlige smag. Stod jeg og skulle overveje et tv nu, ville jeg købe et 2010 Samsung eller vente til Pana kom. Jeg ville dog nok være for utålmodig, til at vente på at prisen faldt.

Man kommer til at bruge rigtigt mange penge, på at have den helt nyeste gadget, men er forskellen så også så stor? Jeg har selv lige købt en Desire HD, fordi den var større, hurtigere og bedre end en helt almindelig Desire. Men prisforskellen er bare slet slet ikke berettiget. Nogen gange trænger man bare til at have det nyeste.

Sidst synes jeg det er værd at bemærke at LG har mindsket retention på de senest producerede Plasmamodeller. Sharp har lavet foræringstilbud af LE820 fordi den manglede parabol tuner.

Der er altså både forbedringer og besparelser, samt folks erfaringer og Rasmus' anmeldelser at gå efter, hvis man venter lidt længere end til foråret. -Eller hvis man køber nu.