Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af KristofferA
Er det kun mig der er lidt skuffet over CES indtil videre?
Synes det er 2010 part 2 dvs mere af det samme. Hvor er de store nyheder? Hvor er min OLED skærm!? :)
Af Mysen
I den kommende ny-oled-generations-fabrik, der endnu ikke er bygget?

Jeg mangler selv et af de der hoover boards, som McKay bruger i Back to the Future 2. Og jeg har allerede ventet i 20 år...
Af Mysen
Så vidt jeg har fanget er OLED fabrikkerne idag stadig af på det udviklingsstadie, at det kun, eller stort set kun, er skærme til håndholdte enheder, der bliver bygget.
Derudover, har det været svært at følge med på efterspørgslen, og der er da også kommet lcd-skærm i de nye Desire telefoner, fordi HTC simpelthen ikke har kunnet skaffe OLED. Det markedsfører de med "ny forbedret super-lcd med høj lysstyrke", selv om det jo er en nedgradering ifht AMOLED skærmene. Og man kan faktisk heller ikke se nogen steder i manual eller indpakning, hvilken type skærm, der følger med telefonen.

De store OLED skærme man ser er jo prototyper sammensat af små oled skærme, og andre "se hvad vi kan modeller".
For at masseproducere skærme i 40"+ kræver det nye fabrikker.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
KristofferA skrev:Der er da masser af fabrikker der laver OLED i dag? :o
Der var også rygter om at Mitsubishi ville fremvise en kæmpe OLED skærm.
http://www.engadget.com/2011/01/04/mits ... 5-inch-ol/
Den er blevet vist frem før. Det er en 155-tommer stor OLED-skærm, som er sammesat af et hav af små skærme. Samlingerne mellem skærmene er angiveligt ganske beskedne, men skærmen er ikke tiltænkt som egentligt Tv, men i stedet som reklameskærm - f.eks. i storcentre eller ved præsentationer.