Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af calle3
har jo fået tilbudt et Phillips 21:9.. model 9954 til 11.000 kr

men er lidt i tvivl nåpr man primært ser TV over parabol boks... om det så ikke er så fedt... om man skal holde sig til et 16:9 i samme prisklasse
Af DavidHimself
Det er som udgangspunkt kun til film at formatet er noget værd... men rigtig mange nyere film er faktisk optaget i 21:9 formatet....

Til nyhederne er det irriterende i længden da den kompensere med sorte bjælker :)
Af lennon
- og så er vi nogle som ikke just falder i svime over Philips billedkvalitet ( den nye topmodel undtaget)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du bør gøre dig klart hvad dit primære brugsmønster vil drage mest nytte af, eller om hvor du helst vil gå på kompromis. Med 21:9 formatet, så vil du have sorte bjælker i siderne på det meste TV-materiale, men have fuldskærm på alle film optaget i 2.35:1. Med 16:9 vil du have fuldskærm i det meste TV-materiale, men sorte bjælker på alle film optaget i 2.35:1.

Når jeg ser på min egen filmsamling, så er ca. halvdelen optaget i 2.35:1 og halvdelen i 16:9. Jeg ser dog TV 95% af tiden, hvor det er et fåtal af filmene, der sendes i 2.35:1. Meget ofte så er film sendt på TV beskåret til 16:9 og ser man på TV-udsendelserne i almindelighed, så er der stort set ikke noget 2.35:1 materiale i øjeblikket.