Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Jeg købte et Sony KDL-37EX500 for 3 uger siden. Jeg har desværre 2 problemer med det, som er følgende:
1. TV'et siger en brummelyd når det er tændt
2. Undertekster bliver påvirket af baggrunden (altså hvis der er noget der bevæger sig bare lidt hurtigt bag underteksterne, så "tværer" de sig ud (noget lign. motion blur (bare hvor det ikke er bluret)).

Bør jeg sende den ind til forhandleren?

Tak på forhånd.

Mvh.
Mikkel Mathiesen
Af SandmanDK
Har et 40EX500 som er i samme familie men kan ikke genkende noget af det du ser på dit TV. :)
Jeg synes du skal levere det til bage til forhandleren hvis det ikke opfylder forventningerne.
Jeg købte i går et SONY KDL-37EX500 og oplever helt de samme problemer som du mht. konstant summen.

Jeg har prøvet at ændre på billedindstillinger (backlight), men har ikke kunnet opnå noget brugbart resultat.

Jeg overvejer at tage det tilbage til forhandleren, men er i tvivl om hvorvidt det bare er mig der er "sart".

Den summende lyd kan høres tydeligt når TV'et kører med volumen på 15 eller derunder, og i udsendelser med mindre baggrundsstøj (fx nyheder) er den meget gennemtrængende.

Nogle råd fra erfarne flatscreen brugere?

Ps. Det er købt i BILKA.
Sennected skrev:Hej.

Jeg købte et Sony KDL-37EX500 for 3 uger siden. Jeg har desværre 2 problemer med det, som er følgende:
1. TV'et siger en brummelyd når det er tændt
2. Undertekster bliver påvirket af baggrunden (altså hvis der er noget der bevæger sig bare lidt hurtigt bag underteksterne, så "tværer" de sig ud (noget lign. motion blur (bare hvor det ikke er bluret)).

Bør jeg sende den ind til forhandleren?

Tak på forhånd.

Mvh.
Mikkel Mathiesen
Af MF-DK
37" modellen af EX500 er lidt bekendt for en mærkelig summen, men kan se det her er en tråd af ældre dato.

15 er pæn høj volumen på mit 40" vil jeg lige sige. Hvis der var en summen jeg kunne høre her, ville det da helt klart være noget man vil bemærke fra lang afstand. (2-3 meter)

Få det dog byttet til 40" hvis dit rum/værelse kan rumme det. Mit 40" er så godt som bomstille.