Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af R.H.J
Gammel model eller ej, nu købte jeg det i hvert fald i går. Stod længe og overvejede om det skulle være Philips', som angiveligt har bedre lyd, men i mine øjne lidt dårligere billede og grimmere design, samt en fjernbetjening designet til folk med små hænder ;;)

(Overvejede også at købe C655 online, men fravalgte det da der angiveligt er en del refleksion i det der Ultra Clear Panel.)

Valgte at give de 500,- ekstra for Samsung'en pga. billedkvaliteten. Må sige jeg blev positivt overrasket da jeg kom hjem, billedet står utroligt flot og skarpt. Tilsyneladende var det forretningens signal der var noget i vejen med. Spørgsmålet er så bare om, jeg ville være i stand til at se forskel på Philips' hvis det også fik et godt signal.

Ser lige om priserne ændrer sig i løbet af de næste 14 dage, og hvis ikke beholder jeg bare dette, som i mine øjne er et rigtig godt fjernsyn.

Iøvrigt vil jeg sige at jeg er superglad for at have valgt 40" i stedet for 32". Kan varmt anbefales til andre der står i samme situation :)

Tak til alle for in-put, og bliv gerne ved, da jeg som sagt kan nå at bytte det endnu ;)
Af R.H.J
En lille update nu hvor jeg har haft tid til at opdage lidt fejl :)

1. Billede og lyd vises ikke i programguiden (EPG).

2. Lyd meget ude af sync på Nat Geo Wild.

3. Kan ikke update firmware, selvom der er en ny version tilgængelig.

Efter at have googlet hele dagen har jeg fundet frem til at alle disse problemer er kendte, og at der ikke umiddelbart findes nogen løsning. Det første og tredje problem er jeg simpelthen "chokeret" over ikke bliver løst af Samsung. Fandme da en mærkelig kundeservice.

Overvejer meget kraftigt at bytte med Philips', da jeg ikke gider finde mig i sådan nogle fejl på et spritnyt fjernsyn. Dertil kommer nogle småting, som bare er dårligt udtænkt. Hvorfor skal jeg for eksempel trykke 3(!) gange for at komme væk fra tekst-tv?
Af noxity
Tror det er lidt ligemeget hvilken producent du køber, så vil den have nogle fejl som aldrig bliver rettet. Samsung har problemer med at vise EPG ved Yousee, og sikkert også nogle andre udbydere. F.eks. virker min EPG fint hos mine forældre som har en lokal antenne forening, mens der på mit eget signal, Yousee, ikke kommer noget billede.

Det handler desværre om i dag, bare at acceptere at ens nykøbte TV ikke er fejlfrit. For alle TV i dag har fejl, selv dem der koster på den anden side af 30.000kr. Hvis det er fejlene der betyder mest for dig, så må du jo prøve dig lidt frem for at se hvor irritationen er mindst. Men jeg tror på at man bare må acceptere at de er der, og så fokusere på grunden til at man købte TVet, som ofte er billedekvaliteten.

Du skal heller ikke trykke 3 gange for at fjerne txt, du skal bare trykke på "TV".
Af Mysen
Farligt at kigge efter fejl. Det er så irriterende at f.eks lede efter linebleed, selv om man aldrig tidligere har bemærket det. Når først fejlen er fundet bemærker man det hele tiden. Det er bedre, at prøve at lade være med at se efter fejl, for noxity påpeger, er der altid fejl på et tv. Og Fordi, det er et tv noget billigere end de dyre LCD fjernsyn på markedet, så dukker der jo klart nok noget op.

Men det er da ærgerligt det med billedet i EPG guiden. Det virker da på min Yousee boks inde på soveværelset, og den er da også lavet af Samsung ;;)
Af R.H.J
noxity skrev:Du skal heller ikke trykke 3 gange for at fjerne txt, du skal bare trykke på "TV".
Kom og vis mig den knap på min fjernbetjening ;;)