Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Omnia
Hej jeg har overvejer at droppe mit stofa abb. og i stedet se tv over en antenne.
jeg har et lg42pq6000 som skulle ha en dvb-t MPEG2/4 tuner indbygget.

kan jeg så bare stikke en gammel stue antende i antennestikket og så køre det eller hvad kræver det ??

på forhånd tak for svar
Brugeravatar
Af Princesslea
du skal købe en digital stue antenne, og så skulle det virke... så vidt jeg ved ihvertfald. :)
Af dkscan
Der er ikke noget, der hedder en digital antenne, det er blot et markedsføringstrick. En antenne er fuldstændig ligeglad med om den modtager et analogt eller et digitalt signal, så prøv endelig med en gammel stueantenne, hvis du har en sådan liggende.
Med digitale signaler kan man ofte få fremragende kvalitet med indvendige antenner og det har ført til markedet for de såkaldte "digitale antenner".
Af Omnia
super tak for den hurtige hjælp jeg forsøger mig med en gammel antenne
Af xibalba
Hejsa. Håber det er ok jeg lige låner denne tråd. Har selv et LG 42pq6000, købt med kun dvb-t tuner. Jeg skal sælge det til en kollega, og ved hun har fibernet. Skal hun have en boks eller noget for at kunne se hendes kanaler? Jeg har søgt herinde, men jeg har stadig svært ved at forstå hvad det indebærer kun at have dvb-t tuner i sit tv. Vi bor selv et sted hvor vi har parabol. Håber der er en der vil kaste lys på sagen. På forhånd tak.