Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kk
Vil meget gerne have jeres hjælp. :)

Jeg har i dag modtaget min Asus VG236HE 120hz skærm. Jeg havde ingen mulighed for at se den i aktion før jeg købte den. Købte den over nettet.

Nu er jeg lidt skuffet. Havde forventet en lidt større forskel oppe på 120hz. Jeg har givet ca 2.770 kr, jeg tænker derfor, at jeg vil få mere for pengene ved at droppe 120hz idéen og købe en IPF skærm.

Har I forslag til hvilken skærm jeg skal vælge i stedet? Med OK responstid og i de 23-24 tommer.

Mange tak!
Af kk
Jeg havde forventet at film kørte mere smooth. Men nu har jeg læst, at det kun er ved 120hz fjernsyn.. Pisse irriterende jeg ikke vidste det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du får kun gavn af denne frekvens på en monitor hvis du spiller på den. Det er et krav, at kildematerialet kan leveres ved 120 Hz for at teknologien på en monitor kan bruges til noget. Der er ikke nogen sammenhæng mellem 120 Hz på en PC-monitor og de 100/200/400 Hz systemer du ser på TV, som kun er beregnet til at give mere flydende bevægelser.

På en monitor er det beregnet til at give bedre kontrol i hurtige FPS-spil.
Af muff
Hvis du har købt det over nettet fra en dansk forhandler har du 14 dages fortrydelsesret. Så er det i væsentlig samme stand som da du modtog det, skal du bare sende det tilbage og få pengene retur.
Af Holm86
Trist at du er skuffet over din skærm.
Jeg er selv meget positiv over min egen samsung 120hz skærm som giver et meget mere roligt billede når jeg spiller.
Af kk
Tak for svarene, men jeg havde håbet på et bud på en anden skærm. Jeg har prøvet at spille med den, men synes ikk forskellen er pengene værd.

Så hvilken skærm for bedre farve, sort osv med OK responstid ?

Tak :)