Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af storlaks
Hej med jer, jeg har brug for hjælp. Jeg har købt en 500 GB Iomega extern harddisk, uden strømforsyning. Hvordan formerterer jeg den så den virker både til billeder og til at optage programmer fra TV'et med. Jeg har en Mac computer, hvis jeg formaterer den på Mac'en virker den ikke på tv'et og hvis jeg formaterer ved hjælp at tv'et kan man ikke gemme billeder fra Mac'en. Håber der er en der kan hjælpe.
Mvh.
Søren
Af thcleaner
du laver 2 partioner
Af storlaks
Problemet er at TV'et ikke vil godkende min eskterne harddisk, når jeg har formateret den på min Mac, og hvis jeg formaterer på TV'et sletter den alle billeder. Hvad gør jeg forkert ??
Af Larsdk
Du kan da formatere den i tv,et

Evt formatere den på en Windows pc (FAT32 eller NTFS) og der efter sæt den til tv'et og formater den til det filsystem Samsung bruger.
Af storlaks
Hej lars, tak for dit svar, jeg kan godt formaterer via TV'et, men når det så er gjort kan jeg ikke gemme billeder på harddisken via min Mac computer, ved du hvad det skyldes.

mvh. Søren
Af KRathjen
storlaks skrev:Hej lars, tak for dit svar, jeg kan godt formaterer via TV'et, men når det så er gjort kan jeg ikke gemme billeder på harddisken via min Mac computer, ved du hvad det skyldes.

mvh. Søren
Det er hvis skrevet i andre tråde også, men jeg mener bestemt at man ikke kan dele disken op. Samsung'en vil ha' råderet over hele disken. Så ud at købe en disk mere til dine billeder.
Mvh
Knut
Af Lind
Er der en der kan hjælpe, min HD er blevet formateret i mit samsung tv, jeg glemte bare at der var billeder på kan jeg få dem tilbage? en der kender et program til at ophæve formateringen... Lind
Af Mysen
jeg kan ikke svare dig lind, men opret lige en ny tråd så du ikke highjacker denne tråd ;)
KRathjen skrev:
storlaks skrev:Hej lars, tak for dit svar, jeg kan godt formaterer via TV'et, men når det så er gjort kan jeg ikke gemme billeder på harddisken via min Mac computer, ved du hvad det skyldes.

mvh. Søren
Det er hvis skrevet i andre tråde også, men jeg mener bestemt at man ikke kan dele disken op. Samsung'en vil ha' råderet over hele disken. Så ud at købe en disk mere til dine billeder.
Mvh
Knut
Man kan godt dele en harddisk, og så bare bruge den ene del til tv'et og den anden del til filer fra computer. Jeg har selv gjort det med en 1gb 2,5" HDD

Søg på "partition manager mac" Her skal du finde et program, der kan hentes gratis. Dette program skal kunne dele din harddisk i 2 eller flere partitioner. Når du har delt den i 2, formateres de begge til NTFS. Når du så smider harddisken i tv'et vil den spørge, hvilken af de to du, igen skal formatere til tv'et filsystem.

Den anden partition kan du smide film, billeder og musik på.

Beklager jeg ikke kan komme med et konkret link, men jeg ved kun, hvordan det fungerer til mit windows system. Dog er jeg helt sikker på, at der også findes et program, der virker til Mac