Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey fellow forumbrugere på flatpanels.dk

Jeg står og skal bruge et nyt tv til min lejlighed, i prisklassen 3-4000 kr.
Tv'et skal bruges primært til almindeligt tv, og desuden til dvd og blu-ray film, og ps3 når jeg får købt mig sådan en.
Tv'et skal stå omkring 2 meter fra sengen hvor jeg ser film fra, og fra computeren hvor jeg normalt sidder og ser tv.

Efter at have kigget rundt på nettet, og læst anmeldelser her på siden og på forum, havde jeg egentlig besluttet mig
for at købe et Panasonic TX-P37X20E.
Men jeg kan dog ikke lade være med at bekymre mig om hvor vigtigt det er at tv'et ikke er full HD, og altid
bliver sammenlignet med og betydeligt overgået af storebroren G20, som jeg ikke har budget til.

Så jeg kiggede videre, og faldt så over Philips 5605 serie, som jeg så skiftede til i stedet.
Men så fandt jeg ud af at den ikke findes i 37 tommer, og jeg har ikke råd til 40" udgaven, så det skulle i så fald være
32PFL5605H modellen, men er ikke sikker på at jeg kan nøjes med 32".

Og nu har jeg tænkt en hel masse over det, og skiftet mening 100 gange, så nu tænkte jeg at jeg selv ville prøve
at skrive herinde, og høre hvad folk mener?

På forhånd mange tak for svarerne.

Mvh Lukas Engedal
Af BrianH
Hvad er spørgsmålet?
Om 32" er nok? eller Panasonic er godt nok? eller Philips er et godt tv? ...
Af lennon
Full-Hd er ligegyldig i nævnte størrelse . Panasonic´en vil have bedst/mest korrekt billedgengivelse .
Af Laukis
Spørgsmålet er, som overskriften antyder, egentlig bare hvilket af de to tv folk ville anbefale? :)
Af Mysen
Og det svarede Lennon på. X20 er en discountmodel med lav opløsning. Af præcis denne grund får du rigtig meget for pengene, og den vil være det bedste køb.
Af BrianH
Hvis du reelt sidder 2 meter fra skærmen, så er 32" rigeligt.
Min seng er 2 meter lang, og hvis jeg satte et 37" X20 med 1024x768 pixels opløsning i fod-enden af sengen, ville jeg meget hurtigt holde op med at se tv.

Hvis omkring 2 meter er tættere på 3, så er X20 et udmærket valg
Af PhDream
Køb ALTID så stort som muligt. På et eller andet tidspunkt vil man fortryde det, at man ikke købte større.
Af PeterD
Vil vove at påstå at du ikke vinder det store ved FULL HD.

Ja, 42" X20 er overgået af "storebror" G20, men netop det tv, leverer faktisk så godt et billede at både Samsung, Sony, Philips, LG, B&O, Grundig ikke har været i stand til at levere et tv som giver samme billedkvalitet pr. krone.

Størrelsen betyder noget i det lange løb :)
Af Mysen
Jeg har 42" i soveværelset 2,5 meter fra min hovedpude. Det er en fin størrelse. Jeg ville aldrig vælge et 42", hvis det en dag går i stykker, og jeg stod og skulle have nyt.
Af BrianH
Mysen skrev:Jeg har 42" i soveværelset 2,5 meter fra min hovedpude. Det er en fin størrelse. Jeg ville aldrig vælge et 42", hvis det en dag går i stykker, og jeg stod og skulle have nyt.
42" er en fin størrelse, skriver du, for det har du selv. Men du ville aldrig vælge 42" hvis det gik i stykker?
Af Mysen
Ups. Ja det var en skrivefejl. Jeg ville aldrig vælge en 32", hvis det gamle gik i stykker. Det var sådan, det skulle have lydt ;)