Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, de mange "Hz"-systemer skal slås fra ved gaming. På SL8000 er der scanning backlight, men desværre så kører det kun når man aktiverer deres motion-system samtidigt, hvilket er ret skidt for spilbarheden.

På de nyere modeller kan man styre scanning backlight separat fra motion-systemet.

Jeg overså muligvis at det var et soveværelses-TV, der var tale om, men jeg ville nok stadig vælge 40". Mit soveværelse har dog også ret store vægge, som kan klare noget helt op i projektor-størrelse, så det vil ikke se specielt malplaceret ud med 40" på væggen. Det vil nok nærmere se dumt ud med noget der er mindre. Pt. har jeg et B&O CRT TV stående, som er bastant på et helt andet plan.
Af Mysen
Supergris skrev:Min pointe er netop, hvem ser film i dagslys, med solen der skinner lige ind på skærmen. Uanset teknologi vil du IKKE få et godt billede under sådanne forhold!
Vi snakker ikke om lys direkte ind i skærmen. Vi snakker om genskin fra en belyst stue. Jeg har en rimelig lys stue, og er rimelig godt tv til lys. Derfor bemærker jeg ikke genskin, når tv'et er tændt. Kun ved mørke billeder og spil. Det har da en stor betydning for mig, at den klarer lys så godt, som den gør. Det gør jo at der er et ganske pænt billede hele dagen, selv om det først er om aftenen og med fuld-hd at det peaker.

Men hvis jeg havde et spejlblankt tv, og yndlingsudsendelsen hedder tv-avisen kl. 18.30, så kan man jo forvente virkelig dårligt billede til den udsendelse hele sommeren. Det er da absolut ikke uvigtigt.
Mørklægningsgardiner dur i et værelse. I en stue vil man gerne have almindelige pæne gardiner, og så er stuen jo stadig fuld af lys.
Af Markwmeier
Lachris skrev:
Markwmeier skrev:...har kigget på LG SL8000 som gennem testen har en rigtig hurtigt responstid og 200 Hz hvilket er godt for gaming...
Nu er jeg ikke den mest erfarende inden for fladskærme. Men mig bekendt er 200 Hz ikke godt for gaming, da det øger responstiden (Input-lag). De 200 Hz skal da slås fra, ved gaming.
Okay, det havde jeg ingen anelse om.

Så hvis man skal have et tv med gaming specifikationer hvad skal man så gåefter? Opløsning og responstid ? eller mere?