Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Khonge
Hej Alle,

Jeg har nu besluttet mig for at min første fladskærm skal være en plasma fra Panasonic.

Jeg har både læst en masse tråde herinde og oplevet billedet live og synes helt klart det er her man får bedst billede.

Nu er mit dilemma bare hvilket jeg skal vælge, derfor vender jeg mig endnu engang mod jer, erfarne og behjælpelige brugere.

Mit valg står mellem:
G20E
GT20E
V20E

Men hvilket skal jeg vælge, reelt har jeg ikke brug for 3Dtv. Grunden til at jeg overvejer det er grundet fosforslør på de 2 andre modeller, men hvor slemt er det?
Og så er sort niveauet ikke så godt på GT som på de 2 andre.

HJÆLP :)

/KHo
Af rkc
Hvis 3d er ligegyldigt så tag v20 måske ikke den store forskel på den og g20 men den er meget pænere
Af becker1337
Jeg er rigtig glad for mig G20, men V20E skulle også være udemærket.
Af hjst
- også jeg er meget interesseret i Panasonic G20.

Men: Skal ikke hænge på væg, nogen der kan hjælpe med tv-bord med plads til 3 apparater (TDC,Boxer,Harddiskoptager) - men ikke noget med højttalere.... venlig hilsen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det hører nok til i sin egen tråd, så du ikke stjæler denne fra Khonge.
Af THM
Jeg er selv rigtig glad for mit G20, og syntes ikke fosforsløret er slemt, lægger i hvert fald ikke mærke til det, men nogen er bedre til at se det end andre.
er enig i at V20 er et pænt tv og en del pænere end G20. Det er dog også lidt bedre end G20 på et par områder selvom det nok ikke er meget :)
Af Singularity
Kan i leve med den "BBBbbbZzzzzz" jeres Plasma TV giver ved lyse scener ? Det skræmmer mig bare at tænke på det er muligt, og får mig til at stærkt overveje et LCD i stedet for.
Af Senic
Singularity skrev:Kan i leve med den "BBBbbbZzzzzz" jeres Plasma TV giver ved lyse scener ? Det skræmmer mig bare at tænke på det er muligt, og får mig til at stærkt overveje et LCD i stedet for.
Det er ikke alle der buzzer. Jeg kan ikke høre nogen buzz fra min V20. Jeg ved godt nogen har problemer med G20 - men jeg har ikke rigtig hørt om nogen med buzz problemer på V20.
Brugeravatar
Af MigSelv
Singularity skrev:Kan i leve med den "BBBbbbZzzzzz" jeres Plasma TV giver ved lyse scener ? Det skræmmer mig bare at tænke på det er muligt, og får mig til at stærkt overveje et LCD i stedet for.
Et normalt fungerende plasma tv, giver ikke problemer ved brug. Den summen det afgiver, i specifikke situationer, høres ikke/eller knapt nok ved normalt lydniveau. De situationer et plasma tv er maks. belastet, er ved normalt film/tv kigning kortvarigt.
Ved brug af break in dvd, og total stilhed i omgivelserne, giver de lyse skærmbilleder en hørbar knitren/buzz. Men igen, dette er ikke normal tv kigning.
Af Singu
Et Buzzzzzzzz er et Buzzzzzzzz, så kan du prøve at bortforklare det så meget du vil. Jeg var lige en tur i Fona i dag, og puhadada, de viste en ishockey kamp og den lyd der kom fra G20 overdøvede alt andet støj i butikken (Jeg stod godtnok ca 1 meter fra, men stadigvæk). Ellers tak :(
Senest rettet af Singu 05 jan 2011, 07:23, rettet i alt 1 gang.
Af neroniller
Har selv et 50VT20 og kan godt ane en smule buzz ved de sjældne lejligheder hvor der vises et helt lyst billede, og kun hvis jeg stiller mig helt tæt op ad skærmen, (med lyden slukket) men nu sidder de fleste mennesker altså et par meter væk (med lyden på) og i de situationer er der absolut INTET og høre!!
Brugeravatar
Af MigSelv
Senic skrev:
Det er ikke alle der buzzer. Jeg kan ikke høre nogen buzz fra min V20. Jeg ved godt nogen har problemer med G20 - men jeg har ikke rigtig hørt om nogen med buzz problemer på V20.
De første G20 modeller, viste sig at have en hardwarefejl/fejlplacering af komponent.
Af THM
Singu skrev:Et Buzzzzzzzz er et Buzzzzzzzz, så kan du prøve at bortforklare det så meget du vil. Jeg var lige en tur i Fona i dag, og puhadada, de viste en ishockey kamp og den lyd der kom fra G20 overdøvede alt andet støj i butikken (Jeg stod godtnok ca 1 meter fra, men stadigvæk). Ellers tak :(
der er også eksempler på LCD tv der støjer, har bla. hørt om sony og philips tv der har larmet.
mit G20 siger lidt, men det er ikke så tit jeg hører det, og det genere mig stort set aldrig.