Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af connywitz
Hey panel.

Jeg ved godt at der er mange af denne slags tråde, men her kommer altså en til.. sorry.

Som over skriften siger står valget pt mellem:

panasonic tx-p42g20e og sony kdl-ex710.

Jeg hældte egentlig mest til pana, men så kom der lige en føtex reklame, hvor de har sonyén til 5999.- fra på torsdag.

Jeg vægter egentlig billed højest, men design og strømforbrug spiller også ind..

For at gøre forvirringen total, så er i velkomne til at komme med andre bud på en 40-42" til maks 6000.-
Af Mysen
Det er netop billedkvalitet vs design og strømforbrug, du har med at gøre.

G20 er bedst. EX710 vil de fleste mene var flottere, og den også billigere i strøm.

Gå ind og se G20e live (designet og ikke billedet). Hvis den ikke falder uden for din smag, så køb den. Hvis du synes, den er for tyk eller grim, så køb endelig ex710.
Af Honoré
Hej Conniwitz
Jeg er selv meget interesseret i Sony KDL-EX710 40".
Hvor har du set at den kommer på tilbud i Føtex fra på torsdag?
Af connywitz
Det jeg i virkeligheden spørger om, mellem linierne, er om billedkvaliteten på sony´en er så dårlig at man skal holde sig fra den..

Jeg har set begge tv´er live og syntes egentlig ikke at pana´en er grim, måske lidt kedelig men ikke grim. Og kalibreret bruger den jo "kun" 164W, så det er til at leve med.

Jeg syntes egentlig bedst om ideologien med, at stole på sine egne øjne og at finde et niveau der passer til ens eget behov og pengepung.
Men det er sku lidt svær, når samtlige radio/tv forhandler bare hiver skærmene ud af kassen, indstiller dem til forretnings mode, og så ellers smider en røvsyg promo-bluray på med en blomster eng i blæsevejr, som så bliver afløst af en eller anden dødsyg grønlig øgle der tygger lidt i en gren..

ahhh, det var sku godt at komme af med lidt galle..
Af connywitz
Der kom en weekend-tilbuds avis i postkassen idag (nordsjælland)
Af Honoré
Jeg var i Sony centeret i Odense i går og så såvel DR HD som normal TV2 på dette fjernsyn og det havde altså glimrende billede.
Og så prøver jeglige igen, hvor havde du set at Føtex har det på tilbud fra på torsdag. Det er ikke i deres tilbudsavis.
Af Mysen
Så gå efter eksperternes råd. Hvis du læser testen af G20 og lige bagefter testen af NX700, så har du en rimelig god idé, hvad forskellen betyder. Gå ikke kun efter de stats Rasmus smider på, men læs alt, hvad han skriver imellem alle billederne om de 2 modeller. Det er svært at sige, om ex700 er god nok til dig, for folk har forskellige krav og forudsætninger. Men G20 er bedst, så det sikreste valg er at snuppe den. (På trods af risiko for buzz etc.)

NX700 er designserien, men den har vil jeg tro en billedkvalitet, der svarer meget godt til ex700.
Af connywitz
tilbudet er på forsiden af avisen, men deet er altså den der tynde weekend-tilbudsavis man altid for midt på ugen.
Jeg kan se på deres hjemmeside, at den først udkommer i dag, men jeg fik den altså igår.