Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Skytten
Hey folkens! :)

De gamle har tænkt sig at skifte deres gamle Phillips 42" ud med et nyt, da jeg fik dem til at kigge på et LED tv i udlandet, og de var blæst omkuld af billedkvaliteten. Nu har de besluttet sig for at få sig et større, da der er plads til det (gerne over 52"). Hvad kan i anbefale? - prisen siger ikke så meget, men stadig noget. Gerne under de 20 kg ;)

Og hvad er bedst, LCD, Plasma eller LED? - Stuen er LCD, jeg har selv et Plasma, og mit er meget bedre. Men en veninde jeg kender har et Samsung LED og WOW!
Af Mysen
Plasma er bedst, når du kommer op i den størrelse. Eller i hvert fald billigst. Af LCD muligheder er der ok anmeldte ue55c6005 og 55ex500 i den lette scala. Et rigtig godt plasma valg er 60pk950n, og hvis det skal være rigtig godt til lige under 20 kilo er der 60px950n og PS63C7705
(kg står for kilogram, men det er de færreste store skærme, der vejer under 20kg ;))

En luksus LED(design) er UE55C8705. Men det er altså samme pris som den 8" større Plasmamodel.
Af Skytten
Humor skal der jo være plads til, væggen ryger simpelthen ned hvis det ikke er under 20 kg, møgvæg :p

Hmm. Som sagt havde min veninde 52" Samsung LED, er sgu ked af jeg ikke lige ved hvilken model. Men det er efterhånden blevet 1 år gammelt. Men det har en sindssyg billedkvalitet. Men Plasma er ligeså godt kan jeg forstå?

De gamle er jo som sagt faldet for LED, som de siger står utrolig klart og det føles som om man er der ;)
Af Supergris
Der er mange der falder for et LCD-tvs " pumpede " billede rent umiddelbart. Den følelse af at " være der ", som du beskriver, er nogle af de digitale billedkredsløb, der gør at billedet virker, som om det er optaget med et amatørkamera. Personligt bryder jeg mig absolut IKKE om denne illusion...
Hvis man kan lide et glansbillede at kigge på, skal man købe et LCD-tv. Hvis man er mere til det naturlige og filmagtige billede, er det plasma, man skal kigge på...
Af Mysen
Min Far købte et temmelig dyrt 46" led sidste år, mens min mor købte et 42" pana G10. Wow effekten er meget høj på min fars tv, selv om min mors klarer sig bedre i tests, så da jeg et år efter leder efter et til mig selv, starter jeg med 2010 modellerne af Samsung bedre LED fjernsyn.
Jeg købte deres Plasma model i stedet, og efter at have vænnet mig til den, begyndte jeg at lægge mærke til billedkvaliteten på min fars tv. Der er en Verden til forskel. Det eneste mit tv gør ringere end hans er den image retention, der opstår midtvejs i en film med undertekster. Ellers gør den alt andet bedre.

Bemærk at de Plasma modeller, jeg har nævnt varierer i tykkelsefra 3,6 cm til knap 5 cm. Wow effekten er altså i høj grad også på disse modeller, om end c8705 vinder stilkonkurrencen.