Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af karto
Først - hej, og tak for en go' hjemmeside :)

Jeg vil ud og købe en Xbox 360 i løbet af december/januar.
PT har jeg intet TV - kun en gammel 17" CRT skærm, og det holder ikke rigtigt.
Mit budget er temmeligt skrabet (SU - så Xbox'en alene er allerede for meget :p ), og det samme gælder evt. julegavegivere. Heldigvis er mit behov ikke så voldsomt - 19" kan gøre det, og jeg har goe hørebøffer og dårlige computerhøjttalere jeg kan bruge, så der behøver ikke være højttalere med. Jeg er absolut ligeglad med TV, så tuner er ligegyldigt.

Altså, jeg leder efter en skærm der:
  • Er i widescreen.
  • Kan vise 720p.
  • Er god til både spil og film.
  • Er ~19" eller større.
  • Er gratis, eller i mangel af julemænd - så billig som muligt (under 4.000 - helst langt under).
Nu har jeg ledt i ugevis, og er stadig lige blank. Så har du forslag? Fyr løs...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
I den størrelse er der ikke så mange bud. Primært fordi den skal have en høj opløsning og de input, som den nye Xbox skal bruge.

Samsung introducerer snart en computermonitor, der har Tv tuner og højttalere, som du jo ikke behøvede, men det er en af de få, som faktisk tilbyder en opløsning over 720p samt DVI indgang.

På den måde kan du få din nye Xbox tilsluttet via en HDMI -> DVI konverter og få et rigtig godt resultat. :)

Hvad angår widescreen Tv, så har jeg ikke lige set et,s om efterlever dine krav til den pris.

Hvis den nævnte Samsung model kan være interessant, kan du læse mere om den her: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... rom=&ucat=&
Af karto
Tak for forslaget - det ser ud som en lækker sag til prisen.

Indtil videre hælder jeg vist til DELLs 19" TV - det har godtnok fået halvdårlige anmeldelser (ujævnt baglys og ucentreret billede), men til prisen tror jeg ikke det fås bedre (og billed/farve kvalitet er generelt blevet rost).
Alternativt er der et par 17" widescreen LCD skærme til under 3500.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det kunne også sagtens være et bud.

Du må hvert fald lige melde tilbage, hvilket din beslutning falder på =)

Hvornår er det for resten Xbox'en bliver lanceret?
Af karto
Rasmus Larsen skrev:Det kunne også sagtens være et bud.

Du må hvert fald lige melde tilbage, hvilket din beslutning falder på =)

Hvornår er det for resten Xbox'en bliver lanceret?
Det skal jeg gøre - nu skal jeg lige se om Xboxen overhovedet er til at få fat i til december, og nærlæse kommentarer om skærme når den kommer i USA den 22/11 (de første er kommet - her en med en Dell2405FPW)
For resten - hvis andre er på udkig efter en skærm til Xboxen (360 altså) - den kommer med enten komponent eller komposit kabler (afhængigt af modellen), og man kan købe et VGA kabel. Dvs. indtil videre ingen DVI eller HDMI! (uden adapter altså).
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Den 2/12
Nåh okay, så er der jo ikke så lang tid igen :)
Det skal jeg gøre - nu skal jeg lige se om Xboxen overhovedet er til at få fat i til december, og nærlæse kommentarer om skærme når den kommer i USA den 22/11 (de første er kommet - her en med en Dell2405FPW)
Det er sku nogle lækre billeder og det ser da meget lovende ud.

Det undrer mig dog lidt, at Microsoft ikke vælger at tilføje et DVI eller HDMI stik på boksen. På trods af adaptere, så vil deres løsning jo ikke understøtte HDCP beskyttelsen til film i fremtiden. Har Microsoft givet en grund til det eller gisner man kun om den manglende feature?
Af karto
Rasmus Larsen skrev:Det undrer mig dog lidt, at Microsoft ikke vælger at tilføje et DVI eller HDMI stik på boksen. På trods af adaptere, så vil deres løsning jo ikke understøtte HDCP beskyttelsen til film i fremtiden. Har Microsoft givet en grund til det eller gisner man kun om den manglende feature?
Ja, de har sagt at der ikke var et marked for dem pt, men at de ville lave dem senere hvis der skulle blive efterspørgsel. Forhåbentlig før der bliver rigtigt brug for dem.

Tilføjelse
Jeg giver dig ret i at den Dell skærm virkelig får vist sig fra sin goe' side der - faktisk så meget at jeg er begyndt alvorligt at overveje om jeg burde gå efter den (eller lign.) i stedet for et billigt TV.
Hvis banken siger ja til mit lån, og 2405fpw kommer ned omkring de 7.000 giver jeg nok efter.
Indtil da må man jo nøjes med at savle :) Godt jeg har en måneds betænkningstid - impulskøb til over 1.000 kr. har jeg ikke de bedste erfaringer med (selvom jeg da har fået udemærkede gaver ud af bl.a. en printer og en scanner jeg ikke kunne bruge :D ).
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ja den kunne meget vel være et godt bud og det link du linket til viser jo på imponerende vis, hvordan billedet kan se ud =)

Du kan også læse lidt mere om 2405FPW her:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=115
Ja, de har sagt at der ikke var et marked for dem pt, men at de ville lave dem senere hvis der skulle blive efterspørgsel. Forhåbentlig før der bliver rigtigt brug for dem.
Ja det må vi da håbe. :)
Af lognok
Hvad med en Samsung SyncMaster 940MW?, den passer da til dine krav ik'?.
Widescreen, 720i+, 19" og en pris under 4k.

Fandt den på edbpriser.dk.
Brugeravatar
Af xt0m
lognok skrev:Hvad med en Samsung SyncMaster 940MW?, den passer da til dine krav ik'?. Widescreen, 720i+, 19" og en pris under 4k. Fandt den på edbpriser.dk.
Det eneste jeg har at indvende mod den er, at det ser lidt bøvet ud med alle A/V tilslutninger hængende ud fra venstre side af skærmen.. :o
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg skulle egentlig have modtaget en 940MW sammen med 970P, men Samsung havde desværre ikke fået den ind endnu. Jeg håber på at modtage den senere.
Af lognok
ok, var ikke klar over at tilslutningerne sidder på siden af den.
ja, det trækker vel ned...