Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af becker1337
Jeg står og skal finde en mediestreamer til mit setup, der er som følger:

[img]http://imageshack.dk/imagesfree/h9P92850.jpg[/img]

Umiddelbart ville den nemmeste løsning være en mediestreamer, der kunne trække det hele fra nas'en over wifi (men bliver i tvivl om, hvorvidt det er stabilt nok til 1080p og Youtube HD).

Men har kigget på:
- WD Live TV
- Apple TV
- Boxee Box
- Zotac
- Play!HD - Popcorn Hour
- Xstreamer
- Asus EEE
- Acer Revo 3610
- ASROCK

Nogen der har erfaringer med ovenstående? Er ret hooked på at smide xbmc på og gerne en pris på under 2000.

En anden mulighed er naturligvis at køre trådet fra nas'en, men så skal jeg have fundet et længere kabel ala det her, før jeg kan rykke routeren:

[img]http://imageshack.dk/imagesfree/dBv93580.jpg[/img]

Hvad hedder et kabel, hvor begge ender har sådan et stik? Og hvor kan det købes? :-)
Af Colt
Det kabel minder meget om et ethernet / lan kabel..
Hvis det du viser på billedet er til internet og data.

Tror desværre at for under 2000 kr ikke du kan få det ønsket setup da NAS og router alene vil med nogen af de billigste på marked løbe op på omkring de 1500-2000
Af becker1337
Mht budgettet, så er det 2.000 for mediestreameren :-) NAS'en har du været venlig at hjælpe mig med.
Senest rettet af becker1337 01 jan 2011, 23:00, rettet i alt 2 gange.
Af becker1337
Så er det bestilt, tak Vhito.

Jamen jeg har allerede et kabel fra stuen og til anden sal - har dårlige erfaringer med, at skulle forlænge netkabler, så for mig er løsningen er flytte routeren. :)

Men jovist, planen er at køre med kablet og direkte til medieafspilleren, da mit indtryk er, at det er måden, hvis man vil streame flydende hd.
Af becker1337
Boxee box :-) Var lidt irriteret på boxee, fordi jeg ikke kunne få lov at oprette en bruger - men nu lykkedes det og det fungerer rigtig godt på min laptop. Desuden er boksen virkelig fed, at have stående.
Af Colt
:) så matcher den også din billed model på tråden meget godt!
Din Nas skulle dog havet været hvid.!