Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle :-)

Jeg er på udkig efter et nyt fjernsyn, da det gamle Prosonic 20" billedrørs-tv er for grimt og for dårligt :-)

Skærmen skal bruges til:
-PS3
-Blu-ray film
-Fodbold ;-)

Krav til tv:
-37"
-LED-teknologi
-100 Hz
-Maks. 6000,-

Jeg har kigget på følgende:
-Samsung UE-37C6000
-LG LE5300 / LE530N
Er der evt. nogen af jer der har gode/dårlige erfaringer med de to ovenstående skærme?

På forhånd tak, og godt nytår.
Mvh. kevin-kristensen
Senest rettet af kevin-kristense 03 jan 2011, 18:43, rettet i alt 1 gang.
Af 7500-Rico
Sjovt :b .. Jeg har præcis samme billedrørs-tv som dig, som også skal skiftes ud snarest muligt. Og mine krav ligner meget dine, bare jeg vil have 40".

Men jeg ville vælge samsung-skærmen. Fordi jeg ikke selv kunne finde på at købe LG.

Og for 6000 kan du jo også få G20, som jeg også overvejer meget.. Det skulle vist være en ret god skærm.
Af kevin-kristense
Enig! G20 er en god skærm, men det er plasma, og det jeg ikke interesseret i pga af strømforbrug, og noget med at hvis den står for længe på det samme billede kan det fryse fast. Panasonic's design er heller ikke ligefrem hvad jeg vil kalde pænt. Deres fjernsyn er ikk tynde som de to jeg har nævnt, og de har ikk den smalle ramme som jeg så godt kan lide. ;-) desuden har jeg hørt So Ein Ding værten sige at menuerne på Panasonic kan virke lidt primitive...

-hvad er der i vejen med LG? Sæt venligst nogle flere ord på dette.
Senest rettet af kevin-kristense 03 jan 2011, 18:37, rettet i alt 1 gang.
Af MKT
I købsguiden står der, at burn in ikke noget at være vildt bekymret for længere ligesom at strømforbruget stort set er det samme som LCD tv.

Jeg er langt fra nogen ekspert, men så vidt jeg har forstået andre tråde fastsætter man sit budget først og leder derefter efter bedste tilbud på det tidspunkt, og om det er LCD, Plasma eller LED, betyder ikke så meget bare det har de andre ting der giver et godt billede.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Siden vi skrev vores købsguide, er der kommet nogle ret strømbesparende LED-modeller på markedet. I dag kan du godt spare ca. det halve på et af de mest grønne LED-TV ift. et alm. plasma-TV i samme størrelse.

Vi har en hel artikel, hvor du kan sammenligne strømforbruget på alle de skærme vi har testet i tidens løb - deri kan du også omregne til kr./år:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1260447765
Af kevin-kristense
Tak! ;-).
Er der nogen af jer som har haft gode eller dårlige oplevelser med LG eller Samsung? Måske de skærme jeg har fremhævet, altså Samsung UE-37C6000 og LG LE530N?
Vil virkelig gerne vide noget om styrker og svagheder, fordele og ulemper som evt. kan styrke mit valg.