Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej! O_O

Endnu en tråd fra mig, men denne, håber jeg, bliver den sidste, før jeg vælger en ny fladskærm til min PC.
Jeg har kigget på mange skærme nu, men det lader til, at ingen skærme er perfekte, og det jo nok også meget at forvente.
Denne gang vil jeg gerne have Jer til at nævne tre (eller evt. flere :p ) af de bedste skærme, som kan opfylde mine krav... hope it's possible O_O

Krav:
- Minimum 19"
- Skal bruges til spil, film og tekstbehandling
- Helst være widescreen
- Have lav responstid, som egner sig til spil
- Have så lidt background bleed som muligt, så det ikke irriterer ved film o.lign.
- Kunne indstilles i højde, tiltes og drejes
- Kunne tilsluttes via DVI og VGA

Mit grafikkort er desuden Nvidia GeForce 6800 V9900 med 128 mb ddr-ram.

Jeg vil også gerne vide, om man normalt ikke kan returnere skærmen, hvis man er utilfreds? Det er jo ærligt talt svært at bedømme noget som helst, hvis man ikke har set billedet.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg vil som tidligere sige, at VX922 nok er en af de mest ultimative skærme på dette punkt. Du kan godt nok være uheldig at få en model med backlight bleed, men der findes også VX922'ere som ikke lider så meget under dette.

I widescreen og større end 19 tommer, synes jeg vi snakker NEC 20WGX2 eller ViewSonic VX2025wm. Den sidste kan igen lide under det samme som VX922'eren. NEC 20WGX2 har en blank overflade, men er derudover en fantastisk skærm til spilbrug.
Begge skærme gengiver desuden et bedre billede end VX922, men er ikke lige så hurtige.

De to ViewSonic skærme kan ikke justeres i højden eller drejes. Gamerskærme har sjældent så gode ergonomiske indstillingsmuligheder.
Jeg vil også gerne vide, om man normalt ikke kan returnere skærmen, hvis man er utilfreds? Det er jo ærligt talt svært at bedømme noget som helst, hvis man ikke har set billedet.
Du har altid 14 dages returret ved online køb. Det er også selvom du bare ikke er tilfreds med produktet. Så det kan vel godt kaldes en "testperiode".