Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jojo
Mit gamle 42'' Panasonic plasma er ved at stå af, så nu er det på tide at købe et nyt.

Det skal stå i en meget lys stue, da hele den ene væg er gulv-til-loft vinduer -
jeg vil derfor gerne undgå for meget genskin.

TVet skal benyttes til lige dele PS3, blu-ray, DVD.

Vi sidder 4 meter fra skærmen, så vil gerne have en skærm der er noget større end de gamle 42''.
Grundet skråvægge i rummet er der dog grænser for hvor højt det kan være, så en skærm på 55-60 tommer vil være passende.

Prisniveau 10-15.000.

Jeg har kigget på LGs plasmamodeller, men kan forstå der er en del problemer med genskin?

Synes det er begrænset hvad man kan finde af anbefalinger på skærme større end 50'', så håber der er nogen der har nogle erfaringer.
Af Colt
Hvis du finder en god anbefaling af en 40 - 46 tommer skærm så er det sikkert det samme der er gældende for 55.

LG plasma er har den refelktion især til det du nævner af opsætning..

Hvis du vil undgå for meget glans i skærmen skal du over i en LCD - LED.

Hvor det bedste billed at hente er plasma "også til gameing"

LG 60pk550 til ca 12.000 har ikke lige så meget genskind som 760 og 950 da den ikke har samme glasfront men du får stadig et godt billed panel.

Og ellers er der LED : 2.9 cm tyk i røven som også giver et meget fint billed vil dog ikke anbefale den til seriøs gameing:
Samsung UE55C6005 TV til ca 12.000 igen.. Som nok er den bedste løsning til en så lys stue.

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1273594013 <-- test af samme skærm. Den er dog efter testen faldet ca. 3000 kr i pris
Af PhDream
Colt skrev:
LG 60pk550 til ca 12.000 har ikke lige så meget genskind som 760 og 950 da den ikke har samme glasfront men du får stadig et godt billed panel.
Det er ikke korrekt. Den har ENDNU MERE genskin. Den er som et spejl.
Af Colt
Ej nu må du stoppe!

760 og 950 har en kæmpe glas front som er som et SPEJL hvis det er sådan du vil udtrykke det..

550 har langt mindre end 760 og 950 det er der ingen tvivl om!

Men for den prisramme vi taler om her og behov er det jo nettop også derfor jeg kommer med alternativet: 6005..

Syntes det er så flot at man i stedet for at hjælpe går ind og flue-knepper comments.
Og så især når jeg ved jeg har ret. Har stået hands on med begge modeller 950 og 550..
Af jojo
Så enten et LCD-TV og de ulemper det medfører, eller et plasma-TV + merudgift til mørklægningsgardiner :)
Brugeravatar
Af Princesslea
jeg er i gang med gardinerne, og jeg har ikke engang bestilt noget plasma (endnu) skal jo lige se CES 2011 an inden den endelig beslutning om model/mærke/nyt'11/gammelt'10 - men Plasma skal det være da jeg er blevet bidt af 3D :D
Af rkc
Ville nok overveje et samsung ps63c7705.

super billede (B (måske det bedste lige nu)

klarer sig rigtig godt i lyst rum,men det gør også G/V/VT20.
Af PhDream
Colt skrev:Ej nu må du stoppe!

760 og 950 har en kæmpe glas front som er som et SPEJL hvis det er sådan du vil udtrykke det..

550 har langt mindre end 760 og 950 det er der ingen tvivl om!

Men for den prisramme vi taler om her og behov er det jo nettop også derfor jeg kommer med alternativet: 6005..

Syntes det er så flot at man i stedet for at hjælpe går ind og flue-knepper comments.
Og så især når jeg ved jeg har ret. Har stået hands on med begge modeller 950 og 550..
Nu må du slappe af...

Har selv stået hands on med alle PK modellerne i år. Nogle af dem har jeg haft hjemme. Alle modellerne op til 750/760 er spejlblanke og har vildt meget genskin. Ja, mere end 750/760 og 950/990.

Jeg synes at du giver forkert råd og blander mig. Dermed hjælper jeg TS. At du bliver "såret" fordi du mener, at det du skriver, er det eneste rigtige, er ikke mit eller TS' problem, men snarere dit.
Af Colt
:)
Okay så du mener at glasfronten giver mindre reflektion.
Syntes ordet spejl er helt forkert at bruge om 550 modellen eller for den sags skyld 950 modellen.

http://www.youtube.com/watch?v=hBwwYyy9 ... re=related

Her får du en ide om omfanget af 550 "genskind" reflektion.. Og ja der er en hel del da ham i video'en har valgt at sætte det perfekt i bunker af lys.

Mener dog stadig at jeg uden tvivl har ret i at glasoverfladen ikke giver dem mindre.

Og bliver bare træt af når folk beder om råd og man selv har stået med modellerne og ytrer sin egen mening at i stedet for du kommer med en konstruktiv comment som kunne hjælpe køber. Så i stedet vil til at diskutere om en ekstra gas front giver mere eller mindre genlys..

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1269244450

fremgår det jo også ret tydelig at man har Refleksioner i denne model serie.
Af jojo
Hvad med et TV som LG 55LD650N?

Synes ikke jeg kan finde nogen tests af det overhovedet, og det virker bekymrende billigt :)