Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Weinreich
Hej alle

Første indlæg her på Flatpanels fra min side, og håber der er nogen "derude" der måske kan hjælpe med et svar.

Jeg købte for godt 3 uger siden et Beovision 8-40 til mig selv i julegave og det er jo et vildt dejligt tv! Dog syntes jeg at der i nogle scener, mest hurtige, kommer lidt fnidder omkring objekterne. Kan f.eks. ses i flyvescener i Avatar. Og det er fra alle kilder jeg finder det.

Nogen der har erfaring eller set noget lignende??

Jeg ville lige spørge her inden jeg puster mig op i B&O butikken ;)

Tak
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det skyldes 100/200 Hz systemet.
Af Weinreich
Og det kan man ikke komme udenom uanset kvaliteten på panelet?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det kan slåes fra inde i servicemenuen, men det anbefales ikke at gå ind i denne menu.

Hvis man skal have mere flydende billeder uden denne lidt kunstige effekt og fnidder omkring objekter, skal film og Tv-producenterne begynde at optage med flere billeder per sekund (det er det som 100/200 Hz teknologierne forsøger at imitere). Det er der dog ikke umiddelbart udsigt til.
Af Weinreich
Okay. så er det jo nok sådan det er :) men vil nu lige tjekke på en skærm ved B&O for syntes ikke jeg så det da jeg kiggede på nyt TV.

Noget du lagde nævneværdigt meget mærke til under din test?
Brugeravatar
Af rhino (DK)
jeg har selv et Bv8-40 og oplever selv dette fænomen.... men ikke så ofte og selv er jeg meget glad og super tilfreds med tvet.....

dog oplever jeg af og til at billedet hakker lidt i bevægelserne "i hurtige sener med view udover landskaber".... men ellers et super dejligt tv

men tror bare det er sådan det er da intet tv endnu er fejlfrit overhovedet....
Af Weinreich
Hej Michael

Tjekkede ved B&O igår og jeg så det samme på deres, og så endda det samme på Beovision 10.

Fandt desuden også ud af at under picture menuen, stod "str" ikke centreret som de sagde i B&O butikken den skulle... og det har afhjulpet det rigtig meget at den indstilling blev centreret. aner ikke hvad det er og gør, men der er i hvert fald forskel.

Men som du selv skriver, så er det jo et super TV! og tak for dit svar!